BCC lanceert livechat en uitgebreidere bestelmogelijkheden | RetailDetail

BCC lanceert livechat en uitgebreidere bestelmogelijkheden

BCC lanceert livechat en uitgebreidere bestelmogelijkheden

BCC gaat bij online bestellingen tot 22u, in plaats van 15u, witgoed de volgende dag leveren en installeren. Bij het pakketje uitbreidingen van de dienstverlening die het bedrijf biedt, hoort ook een live chat met specialisten in de winkels.

Klant helpen bij kiezen en bezorgen  

Veel consumenten zoeken eerst op internet, maar vinden hier niet altijd het antwoord voor hun persoonlijke situatie. Daarnaast wordt de keuze in consumentenelektronica door een breed aanbod en meer innovaties steeds complexer. Daarom gaat BCC de klant direct persoonlijk laten adviseren door productspecialisten uit een van de 73 BCC-winkels.

 

BCC startte verder een test met een livedienst op de winkelvloer bij de nieuwe winkel die BCC vorige week opende in winkelcentrum Leidsenhage in Leidschendam. Daar kan de klant op de winkelvloer op computerproducten bijvoorbeeld besturingssystemen en programma’s laten installeren of laptops laten configureren. ‘Met de uitrol van deze diensten biedt BCC haar klanten zekerheid: zekerheid van de juiste keuze voor een product en zekerheid van snelle, goede en betrouwbare bezorging en waarbij we optimaal gebruikmaken van onze omnichannel mogelijkheden”, aldus Herman Bramer, sinds half september de nieuwe algemeen directeur van BCC. Bramer was daarvoor verkoopsdirecteur van Koninklijke Auping.

 

BCC bestaat sinds 1969, omvat 73 vestigingen en telt 1400 medewerkers. De formule is onderdeel van de internationale retailonderneming FNAC met 199 vestigingen voor entertainment- en elektronicaproducten in Europa, Afrika en Zuid-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.