BCC lanceert livechat en uitgebreidere bestelmogelijkheden | RetailDetail

BCC lanceert livechat en uitgebreidere bestelmogelijkheden

BCC lanceert livechat en uitgebreidere bestelmogelijkheden

BCC gaat bij online bestellingen tot 22u, in plaats van 15u, witgoed de volgende dag leveren en installeren. Bij het pakketje uitbreidingen van de dienstverlening die het bedrijf biedt, hoort ook een live chat met specialisten in de winkels.

Klant helpen bij kiezen en bezorgen  

Veel consumenten zoeken eerst op internet, maar vinden hier niet altijd het antwoord voor hun persoonlijke situatie. Daarnaast wordt de keuze in consumentenelektronica door een breed aanbod en meer innovaties steeds complexer. Daarom gaat BCC de klant direct persoonlijk laten adviseren door productspecialisten uit een van de 73 BCC-winkels.

 

BCC startte verder een test met een livedienst op de winkelvloer bij de nieuwe winkel die BCC vorige week opende in winkelcentrum Leidsenhage in Leidschendam. Daar kan de klant op de winkelvloer op computerproducten bijvoorbeeld besturingssystemen en programma’s laten installeren of laptops laten configureren. ‘Met de uitrol van deze diensten biedt BCC haar klanten zekerheid: zekerheid van de juiste keuze voor een product en zekerheid van snelle, goede en betrouwbare bezorging en waarbij we optimaal gebruikmaken van onze omnichannel mogelijkheden”, aldus Herman Bramer, sinds half september de nieuwe algemeen directeur van BCC. Bramer was daarvoor verkoopsdirecteur van Koninklijke Auping.

 

BCC bestaat sinds 1969, omvat 73 vestigingen en telt 1400 medewerkers. De formule is onderdeel van de internationale retailonderneming FNAC met 199 vestigingen voor entertainment- en elektronicaproducten in Europa, Afrika en Zuid-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.