BCC werkt aan nieuwe strategie | RetailDetail

BCC werkt aan nieuwe strategie

BCC werkt aan nieuwe strategie

Elektronicaketen BCC heeft een koerswijziging aangekondigd. Daarbij gaat het meer focussen op service- en dienstverlening. Het bedrijf wil in de toekomst door het leven gaan als een consumer centric excellence bedrijf.

 

"Consumer centric excellence"

“Met alle innovaties die vandaag en morgen toepasbaar worden voor het retail-landschap, kunnen we meer zijn dan een traditionele elektronica-retailer. We gaan nieuwe proposities en businessmodellen ontwikkelen. Tevens focussen we op de consumer journey, -experience en -intimacy. Na dit verbeteringstraject zijn we een consumer centric excellence bedrijf”, zegt BCC in een bericht rond de koerswijziging.

 

De veranderingen, die met de nieuwe koers gepaard gaan, zullen het komende jaar geïntegreerd worden en zullen stap voor stap zichtbaar worden voor de consument. BCC wil zo ambassadeurs creëren bij zijn klanten, die als loyale consumenten de keten zullen aanraden bij anderen.

 

BCC wil in de toekomst meer toegevoegd waarde leveren op basis van de persoonlijke interesses van de klant. “Zo zorgen we dat we altijd en overal relevant zijn, waarbij we optimaal gebruik gaan maken van de combinatie van online en onze 75 winkels.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.