Belgacom hervormt zijn winkelnetwerk

Belgacom hervormt zijn winkelnetwerk

De Belgische telecomoperator Belgacom gaat zijn winkels restylen. De winkels moeten aantrekkelijker worden door meer in te zetten op beleving. Tien winkels moeten bij de reorganisatie wel de deuren sluiten.

Belgacom Corner, City en World

De huidige Belgacom Centers zullen worden vervangen door drie verschillende concepten, naargelang de grootte. Het kleinste zijn de ‘Corner’-winkels, gevolgd door Belgacom City en Belgacom World.

 

Vooral de World-vestigingen moeten daarbij als echte belevingswinkels gaan dienen, waar klanten niet alleen een reparatiedienst en een aparte hoek voor bedrijfsklanten terugvinden, maar ook koffie kunnen drinken en producten uitproberen. In Anderlecht werd al een dergelijke pilootwinkel geïnstalleerd en volgens Belgacom zouden de bezoekersaantallen er reeds zijn verdubbeld.

 

Tien winkelsluitingen

Tien winkels die volgens Belgacom niet rendabel genoeg zijn omdat ze op commercieel ongunstige locaties liggen, zullen daarbij wel gesloten worden. Het gaat om vijf Vlaamse vestigingen (o.a. Westmalle en Menen), vier Waalse winkels en de winkel in het Brusselse Evere. Van de 131 huidige verkooppunten zullen er na de reorganisatie dus 121 overblijven.

 

Belgacom benadrukt niettemin dat de reorganisatie geen negatieve gevolgen zal hebben op de werkgelegenheid. Medewerkers van de te sluiten winkels zouden in andere vestigingen aan de slag kunnen en er komen 35 administratieve functies en 2 coördinatiejobs bij. Ook wil de telecomoperator meer studenten aanwerven voor weekendwerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top