Belgacom hervormt zijn winkelnetwerk | RetailDetail

Belgacom hervormt zijn winkelnetwerk

Belgacom hervormt zijn winkelnetwerk

De Belgische telecomoperator Belgacom gaat zijn winkels restylen. De winkels moeten aantrekkelijker worden door meer in te zetten op beleving. Tien winkels moeten bij de reorganisatie wel de deuren sluiten.

Belgacom Corner, City en World

De huidige Belgacom Centers zullen worden vervangen door drie verschillende concepten, naargelang de grootte. Het kleinste zijn de ‘Corner’-winkels, gevolgd door Belgacom City en Belgacom World.

 

Vooral de World-vestigingen moeten daarbij als echte belevingswinkels gaan dienen, waar klanten niet alleen een reparatiedienst en een aparte hoek voor bedrijfsklanten terugvinden, maar ook koffie kunnen drinken en producten uitproberen. In Anderlecht werd al een dergelijke pilootwinkel geïnstalleerd en volgens Belgacom zouden de bezoekersaantallen er reeds zijn verdubbeld.

 

Tien winkelsluitingen

Tien winkels die volgens Belgacom niet rendabel genoeg zijn omdat ze op commercieel ongunstige locaties liggen, zullen daarbij wel gesloten worden. Het gaat om vijf Vlaamse vestigingen (o.a. Westmalle en Menen), vier Waalse winkels en de winkel in het Brusselse Evere. Van de 131 huidige verkooppunten zullen er na de reorganisatie dus 121 overblijven.

 

Belgacom benadrukt niettemin dat de reorganisatie geen negatieve gevolgen zal hebben op de werkgelegenheid. Medewerkers van de te sluiten winkels zouden in andere vestigingen aan de slag kunnen en er komen 35 administratieve functies en 2 coördinatiejobs bij. Ook wil de telecomoperator meer studenten aanwerven voor weekendwerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.