Belgacom hervormt zijn winkelnetwerk | RetailDetail

Belgacom hervormt zijn winkelnetwerk

Belgacom hervormt zijn winkelnetwerk

De Belgische telecomoperator Belgacom gaat zijn winkels restylen. De winkels moeten aantrekkelijker worden door meer in te zetten op beleving. Tien winkels moeten bij de reorganisatie wel de deuren sluiten.

Belgacom Corner, City en World

De huidige Belgacom Centers zullen worden vervangen door drie verschillende concepten, naargelang de grootte. Het kleinste zijn de ‘Corner’-winkels, gevolgd door Belgacom City en Belgacom World.

 

Vooral de World-vestigingen moeten daarbij als echte belevingswinkels gaan dienen, waar klanten niet alleen een reparatiedienst en een aparte hoek voor bedrijfsklanten terugvinden, maar ook koffie kunnen drinken en producten uitproberen. In Anderlecht werd al een dergelijke pilootwinkel geïnstalleerd en volgens Belgacom zouden de bezoekersaantallen er reeds zijn verdubbeld.

 

Tien winkelsluitingen

Tien winkels die volgens Belgacom niet rendabel genoeg zijn omdat ze op commercieel ongunstige locaties liggen, zullen daarbij wel gesloten worden. Het gaat om vijf Vlaamse vestigingen (o.a. Westmalle en Menen), vier Waalse winkels en de winkel in het Brusselse Evere. Van de 131 huidige verkooppunten zullen er na de reorganisatie dus 121 overblijven.

 

Belgacom benadrukt niettemin dat de reorganisatie geen negatieve gevolgen zal hebben op de werkgelegenheid. Medewerkers van de te sluiten winkels zouden in andere vestigingen aan de slag kunnen en er komen 35 administratieve functies en 2 coördinatiejobs bij. Ook wil de telecomoperator meer studenten aanwerven voor weekendwerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

14/03/2018

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

Media Saturn lanceert eerste kassaloze winkel in Oostenrijk

12/03/2018

Saturn opende vandaag Europa's allereerste kassaloze elektronicawinkel in Oostenrijk. De voormalige Metro Group-keten biedt zijn klanten het gebruikelijke advies bij aankoop, maar betalen moet gebeuren via een app.

Online en offline prijzen Media Markt gelijk getrokken

26/02/2018

Ceconomy gaat de online en offline prijzen bij Media Markt en Saturn gelijktrekken. De digitale prijskaarten die al een tijdje te vinden zijn in de winkels maken dat mogelijk, omdat die in real-time kunnen worden aangepast.