Belgacom neemt The Phone House België over

Belgacom neemt The Phone House België over

Belgacom neemt de beheersvennootschap van de winkelketen The Phone House België over van Best Buy en Carphone Warehouse. De 114 winkels van de keten blijven onder eigen naam functioneren. Met de overname is een bedrag van 22 miljoen euro gemoeid. De Belgische Mededingingsautoriteit moet wel nog het licht op groen zetten.

Complementair

Met 114 winkels in prestigieuze handelscentra in alle uithoeken van het land sluit The Phone House België naadloos aan bij het distributienet van Belgacom. Door deze overname hoopt Belgacom beter te kunnen inspelen op de verwachtingen van de permanent evoluerende telecommarkt en op de groeiende vraag naar innovatieve producten en diensten zoals smartphones, mobiel internet en convergente packs.

Geen naamsverandering

The Phone House België blijft functioneren als onafhankelijke winkelketen, zo benadrukt de toekomstige eigenaar, en blijft onder eigen merknaam een uitgebreid gamma smartphones, gsm's, draagbare pc's en accessoires aanbieden alsook multioperatorproducten en -diensten voor spraak en internet. De klanten zullen verder kunnen gebruikmaken van de huidige producten en diensten. Bij The Phone House werken in ons land 450 mensen.


 

Belgacom neemt de beheersvennootschap van de winkelketen The Phone House België over van Best Buy en Carphone Warehouse. De 114 winkels van de keten blijven onder eigen naam functioneren. Met de overname is een bedrag van 22 miljoen euro gemoeid. De Belgische Mededingingsautoriteit moet wel nog het licht op groen zetten.

Complementair

Met 114 winkels in prestigieuze handelscentra in alle uithoeken van het land sluit The Phone House België naadloos aan bij het distributienet van Belgacom. Door deze overname hoopt Belgacom beter te kunnen inspelen op de verwachtingen van de permanent evoluerende telecommarkt en op de groeiende vraag naar innovatieve producten en diensten zoals smartphones, mobiel internet en convergente packs.

Geen naamsverandering

The Phone House België blijft functioneren als onafhankelijke winkelketen, zo benadrukt de toekomstige eigenaar, en blijft onder eigen merknaam een uitgebreid gamma smartphones, gsm's, draagbare pc's en accessoires aanbieden alsook multioperatorproducten en -diensten voor spraak en internet. De klanten zullen verder kunnen gebruikmaken van de huidige producten en diensten. Bij The Phone House werken in ons land 450 mensen.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Media Markt lanceert volledig nieuw concept

18/04/2017

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Back to top