Belgacom neemt The Phone House België over | RetailDetail

Belgacom neemt The Phone House België over

Belgacom neemt The Phone House België over

Belgacom neemt de beheersvennootschap van de winkelketen The Phone House België over van Best Buy en Carphone Warehouse. De 114 winkels van de keten blijven onder eigen naam functioneren. Met de overname is een bedrag van 22 miljoen euro gemoeid. De Belgische Mededingingsautoriteit moet wel nog het licht op groen zetten.

Complementair

Met 114 winkels in prestigieuze handelscentra in alle uithoeken van het land sluit The Phone House België naadloos aan bij het distributienet van Belgacom. Door deze overname hoopt Belgacom beter te kunnen inspelen op de verwachtingen van de permanent evoluerende telecommarkt en op de groeiende vraag naar innovatieve producten en diensten zoals smartphones, mobiel internet en convergente packs.

Geen naamsverandering

The Phone House België blijft functioneren als onafhankelijke winkelketen, zo benadrukt de toekomstige eigenaar, en blijft onder eigen merknaam een uitgebreid gamma smartphones, gsm's, draagbare pc's en accessoires aanbieden alsook multioperatorproducten en -diensten voor spraak en internet. De klanten zullen verder kunnen gebruikmaken van de huidige producten en diensten. Bij The Phone House werken in ons land 450 mensen.


 

Belgacom neemt de beheersvennootschap van de winkelketen The Phone House België over van Best Buy en Carphone Warehouse. De 114 winkels van de keten blijven onder eigen naam functioneren. Met de overname is een bedrag van 22 miljoen euro gemoeid. De Belgische Mededingingsautoriteit moet wel nog het licht op groen zetten.

Complementair

Met 114 winkels in prestigieuze handelscentra in alle uithoeken van het land sluit The Phone House België naadloos aan bij het distributienet van Belgacom. Door deze overname hoopt Belgacom beter te kunnen inspelen op de verwachtingen van de permanent evoluerende telecommarkt en op de groeiende vraag naar innovatieve producten en diensten zoals smartphones, mobiel internet en convergente packs.

Geen naamsverandering

The Phone House België blijft functioneren als onafhankelijke winkelketen, zo benadrukt de toekomstige eigenaar, en blijft onder eigen merknaam een uitgebreid gamma smartphones, gsm's, draagbare pc's en accessoires aanbieden alsook multioperatorproducten en -diensten voor spraak en internet. De klanten zullen verder kunnen gebruikmaken van de huidige producten en diensten. Bij The Phone House werken in ons land 450 mensen.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.