Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Nextail | RetailDetail

Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Omnichannel in huishoudcategorie uitbouwen

Marktplaats Nextail Connectdie Blokker vorig najaar lanceerde, verbreedt met de samenwerking haar categorieën in huishoudelijke producten. Klanten van Blokker.nl krijgen toegang tot ruim 750 witgoedproducten van AO.nl dat wasmachines, drogers en koelkasten van merken zoals AEG, Bosch, LG, Siemens en Whirlpool biedt.

 

De categorieën worden in de webshop van Blokker op termijn met meer witgoedproducten uitgebreid. De keten wil met de samenwerking in witgoed haar postie in huishoudelijk versterken. Nextail brengt op de webshop van Blokker een online productassortiment van ruim 50.000 producten met ongeveer 35 externe aanbieders.
 

Antoine Brouwer, Managing Director Nextail: “Door witgoed toe te voegen aan het online productassortiment van Blokker bouwt Nextail de positie van de winkelformule als omnichannel-huishoudspecialist nog verder uit.” Evert van Ginkel, Head of Trading AO.nl:  “Deze exclusieve samenwerking is een logische stap waarbij beide partijen doen waar ze goed in zijn. De prachtige combinatie tussen enerzijds omnichannel-retailer Blokker met al haar fysieke winkels én online webshop en anderzijds AO als innovatieve online retailer zal ons helpen om onze reis in Nederland te versnellen.”

 

Online witgoed specialist AO.nl, onderdeel van AO World, werd opgericht in 2000 en is sinds 2014 beursgenoteerd in Londen. AO biedt een online assortiment van duizenden witgoedproducten en is drie websites en rond 2.500 medewerkers actief in drie landen. In 2013 zijn de naam en het logo van het bedrijf gewijzigd van Appliances Online naar AO.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ceconomy vindt vooral online groei

09/02/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, heeft in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een kleine omzetstijging weten te behalen dankzij een sterkere online verkoop. Zoals verwacht viel de winst wel terug.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Verzekeraar op één na grootste aandeelhouder Fnac-Darty

08/02/2018

Investeringsfonds Knight Vinke heeft zijn participatie in Fnac-Darty, de fusiegroep die ook de Belgische elektroketen Vanden Borre en de Nederlandse retailer BCC in handen heeft, verkocht aan verzekeringsmakelaar SFAM.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Ondanks tegenvallende verkoop recordwinst voor Apple

02/02/2018

Apple heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar, dat eindigde op 30 december 2017, zijn records qua omzet en winst weten te breken. Toch zijn er ongunstige signalen, want de verkoop van de iPhone bleef onder de verwachtingen.

Back to top