Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Omnichannel in huishoudcategorie uitbouwen

Marktplaats Nextail Connectdie Blokker vorig najaar lanceerde, verbreedt met de samenwerking haar categorieën in huishoudelijke producten. Klanten van Blokker.nl krijgen toegang tot ruim 750 witgoedproducten van AO.nl dat wasmachines, drogers en koelkasten van merken zoals AEG, Bosch, LG, Siemens en Whirlpool biedt.

 

De categorieën worden in de webshop van Blokker op termijn met meer witgoedproducten uitgebreid. De keten wil met de samenwerking in witgoed haar postie in huishoudelijk versterken. Nextail brengt op de webshop van Blokker een online productassortiment van ruim 50.000 producten met ongeveer 35 externe aanbieders.
 

Antoine Brouwer, Managing Director Nextail: “Door witgoed toe te voegen aan het online productassortiment van Blokker bouwt Nextail de positie van de winkelformule als omnichannel-huishoudspecialist nog verder uit.” Evert van Ginkel, Head of Trading AO.nl:  “Deze exclusieve samenwerking is een logische stap waarbij beide partijen doen waar ze goed in zijn. De prachtige combinatie tussen enerzijds omnichannel-retailer Blokker met al haar fysieke winkels én online webshop en anderzijds AO als innovatieve online retailer zal ons helpen om onze reis in Nederland te versnellen.”

 

Online witgoed specialist AO.nl, onderdeel van AO World, werd opgericht in 2000 en is sinds 2014 beursgenoteerd in Londen. AO biedt een online assortiment van duizenden witgoedproducten en is drie websites en rond 2.500 medewerkers actief in drie landen. In 2013 zijn de naam en het logo van het bedrijf gewijzigd van Appliances Online naar AO.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Topman Samsung stapt op, ondanks recordwinst

13/10/2017

Het Zuid-Koreaanse Samsung heeft ook in het afgelopen kwartaal een recordwinst gehaald, dankzij sterke prestaties van de chipdivisie. Dat hield een van de drie CEO’s echter niet tegen om op te stappen.

Back to top