Bosch betaalt mee voor sociaal plan Deufol Packaging | RetailDetail

Bosch betaalt mee voor sociaal plan Deufol Packaging

Bosch betaalt mee voor sociaal plan Deufol Packaging

Sinds vandaag zijn alle werknemers van Deufol Packaging in Tienen terug aan het werk gegaan, nadat hun belangrijkste klant, Bosch, had gezegd financieel bij te springen voor het sociaal akkoord.

Bosch compenseert herstructurering

De werknemers hadden eerder het werk neergelegd, nadat ze te horen kregen dat Bosch de samenwerking met Deufol over twee jaar zou stopzetten. Momenteel zorgt Deufol voor de verpakking van de ruitenwissers voor Bosch, maar door de stopzetting zouden vanaf 2015 105 van de 140 werknemers hun baan verliezen.

 

Eerdere onderhandelingen met de directie draaiden op niks uit, waardoor de staking een week standhield. Vooral het inzetten van interim-arbeiders om het werk van de stakers over te nemen zorgde voor flink wat wrevel bij de vakbonden.

 

De directie van Deufol Packaging meldde eerder dat er niet genoeg financiële middelen waren om een degelijk sociaal plan op tafel te leggen, maar nu heeft Bosch toch besloten om tussen te komen in het sociaal plan voor de 105 werknemers die hun baan zullen verliezen. Die belofte was voldoende voor de stakers om het werk te hervatten.

 

Afgewezen directievoorstel toch in voege

Op 1 maart zal er verder onderhandeld worden over de exacte invulling van dat sociaal plan. Een dag eerder zullen er al gesprekken plaatsvinden tussen Bosch en Deufol. Tot dan blijven de werknemers zeker aan het werk. Daardoor zal het eerder afgewezen compensatievoorstel van de directie toch in voege treden.

 

De arbeiders krijgen een motivatiepremie van 2,5 euro per dag, de eindejaarspremie zal al in februari uitgekeerd worden en als er dit jaar al jobs verdwijnen, dan belooft de directie 4,5 maanden extra opzeg bovenop de normale opzeg. Bij tijdelijke werkloosheid die langer dan 10 dagen duurt, zal de directie ook 15 euro per dag extra bieden.   (YVL)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.