CEO Samsung waarschuwt voor tragere groei

CEO Samsung waarschuwt voor tragere groei

Samsung-CEO Kwon Oh-hyun heeft gezegd dat de groei in een aantal belangrijke markten trager verloopt dan verhoopt. Daarnaast stelt hij dat er veranderingen zullen doorgevoerd worden, om een debacle zoals dat met de Note 7 voortaan te vermijden.

Investeren in nieuwe technologieën

Die uitspraken deed de CEO tijdens zijn jaarlijkse toespraak voor de werknemers van het bedrijf. Hij kwam ook terug op het probleem met de Note 7, die werd teruggeroepen, nadat heel wat toestellen oververhit waren geraakt. Die tegenvaller heeft Samsung ondertussen al zowat vijf miljard euro gekost.

 

Volgens de CEO moeten er daarom veranderingen doorgevoerd worden en moet er opnieuw een focus komen op kwalitatieve producten. Hij wees er ook op dat de concurrentie sneller is gegroeid, omdat zij wel de nodige investeringen hebben gedaan in innovatie technologieën. “Het zal inspanningen van alle werknemers vragen om de enorme uitdagingen waar we voorstaan te overwinnen. Laten we al onze mogelijkheden als een bedrijf gebruiken om met vertrouwen en definitief uit te stijgen boven deze uitdagingen”, aldus Kwon Oh-hyun.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

7-Eleven opent winkel zonder personeel in Zuid-Korea

18/05/2017

7-Eleven, een Amerikaanse keten van kleine supermarkten, heeft in Zuid-Korea een winkel geopend zonder personeel. De winkel in de Lotte World Tower in Seoul maakt gebruikt van biometrische verificatie bij de betalingen.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Back to top