China stuwt winst Apple nog eens 31% omhoog

China stuwt winst Apple nog eens 31% omhoog

Het Amerikaanse Apple heeft het voorbije kwartaal alweer een stevige winst kunnen maken, dankzij een stijgende vraag naar iPhones in China. Van de iPad komt er echter minder goed nieuws.

Verkoop iPad blijft dalen

In het derde kwartaal steeg de nettowinst van Apple met 31% naar 11,1 miljard dollar (10 miljard euro), de omzet klom met 22% naar 51,5 miljard dollar (46 miljard euro). In die periode verkocht Apple 48 miljoen iPhones, meer dan een vijfde meer dan een jaar geleden. De verkoop van de iPhones alleen kwam in het derde kwartaal uit op 32,2 miljard dollar (29 miljard euro).

 

De vraag naar de iPad blijft echter flink dalen: voor het zevende kwartaal op rij daalde het aantal verkochte toestellen, ditmaal met 20% naar 9,88 miljoen stuks. Van de Apple Watch zouden dan weer 3,8 miljoen stuks verkocht zijn.

 

De grote motor achter de groei van Apple was China: daar gingen voor 12,5 miljard dollar (11 miljard euro) aan toestellen over de toonbank, een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder. Apple verwacht voor het volgende kwartaal, met de belangrijke feestdagen, een omzet tussen 75,5 en 77,5 miljard dollar (68 tot 70 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top