ChronoStock opent tiende ‘pop-up outlet’

ChronoStock opent tiende ‘pop-up outlet’

ChronoStock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels in leegstaande panden, heeft zopas in Oostende zijn tiende pop-upwinkel geopend.

Pop-up outlets voor kleine elektro

ChronoStock heeft dit weekend in de Oostendse Adolf Buylstraat zijn tiende pop-upwinkel in ons land geopend. De winkel, die tot 20 september keukenartikelen en kleine elektro zal verkopen, is meteen de tweede aan de Belgische kust, want op 1 mei opende ook al een pop-up in De Panne.

 

ChronoStock verkoopt gedurende één tot maximaal zes maanden merkartikelen - afkomstig uit overstocks, eindereeksen of met licht beschadigde verpakking - tegen outletprijzen (20 tot 50% korting, maar met fabrieksgarantie) in leegstaande winkelpanden in het stadscentrum.

 

Het bedrijf werd in 2008 opgericht in het Franse Saint-Etienne door Edouard de Jardin en Bruno Poncet, en ontpopte zich al gauw tot de specialist in het runnen van tijdelijke 'low budget'-winkels. In 2010 stak ChronoStock de Frans-Belgische grens over. De Belgische activiteiten werden enkele jaren geleden overgenomen door Thibaut Roelandts (ex-Xerox, ex-Danone) en een zakenpartner.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Back to top