Conforama-moeder en Casino richten internationale aankoopcentrale op

Conforama-moeder en Casino richten internationale aankoopcentrale op

Twee maanden nadat ze hun aankopen in Frankrijk al onder één paraplu hadden gebracht, gaan supermarktketen Casino en woonketen Conforama nu ook op internationaal vlak samen non-food aankopen.

Aankoopvolume van 3,2 miljard euro

Op 19 september kondigden Casino en Conforama de oprichting aan van ‘Mano’, een gezamenlijke inkooporganisatie voor hun Franse (non-food) activiteiten. Mano, een samenvoeging van de laatste lettergreep van beide merknamen, is goed voor een aankoopvolume van 1,3 miljard.

 

Die samenwerking krijgt nu ook internationaal een verlengstuk: Casino richt samen met Conforama-moeder Steinhoff de gemeenschappelijke aankoopcentrale Sica op (wat staat voor Steinhoff International Casino). Die vertegenwoordigt meteen een aankoopvolume van 3,2 miljard euro bij een dertigtal grote leveranciers van onder meer huishoudelektro en technologische producten.

 

Met de internationale aankoopcentrale voor non-food wil het Franse Casino (dat ook actief is met de Géant-hypermarkten en de Braziliaanse nummer één GPA) een vuist kunnen maken tegen Auchan, dat in eigen land eerder al in zee ging met Boulanger en internationaal met het Duitse Metro, en de nieuwe fusiegroep Fnac-Darty.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

18/05/2017

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

18/05/2017

De Poolse groep AmRest Holdings heeft de franchise over de afhaalpunten en leverdiensten van Pizza Hut in Frankrijk overgenomen van de Belgische groep Top Brands. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

Stella McCartney versterkt retailstrategie

16/05/2017

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Los Angeles en New York.

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Carrefour wil leeftijdsgrens CEO optrekken

11/05/2017

De Franse distributiereus Carrefour vraagt zijn aandeelhouders om de leeftijdsgrens voor zijn président-directeur-général op te trekken van 70 naar 75 jaar. Al hoeft dat niet te betekenen dat huidig topman Georges Plassat langer aanblijft.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Back to top