Conforama-moeder en Casino richten internationale aankoopcentrale op

Conforama-moeder en Casino richten internationale aankoopcentrale op

Twee maanden nadat ze hun aankopen in Frankrijk al onder één paraplu hadden gebracht, gaan supermarktketen Casino en woonketen Conforama nu ook op internationaal vlak samen non-food aankopen.

Aankoopvolume van 3,2 miljard euro

Op 19 september kondigden Casino en Conforama de oprichting aan van ‘Mano’, een gezamenlijke inkooporganisatie voor hun Franse (non-food) activiteiten. Mano, een samenvoeging van de laatste lettergreep van beide merknamen, is goed voor een aankoopvolume van 1,3 miljard.

 

Die samenwerking krijgt nu ook internationaal een verlengstuk: Casino richt samen met Conforama-moeder Steinhoff de gemeenschappelijke aankoopcentrale Sica op (wat staat voor Steinhoff International Casino). Die vertegenwoordigt meteen een aankoopvolume van 3,2 miljard euro bij een dertigtal grote leveranciers van onder meer huishoudelektro en technologische producten.

 

Met de internationale aankoopcentrale voor non-food wil het Franse Casino (dat ook actief is met de Géant-hypermarkten en de Braziliaanse nummer één GPA) een vuist kunnen maken tegen Auchan, dat in eigen land eerder al in zee ging met Boulanger en internationaal met het Duitse Metro, en de nieuwe fusiegroep Fnac-Darty.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Nieuwe CEO voor moederbedrijf Desigual

29/11/2017

Eurazeo, het moederbedrijf van modemerken Desigual en Moncler, heeft een nieuwe CEO gevonden. Vanaf 19 maart 2018 neemt Virginie Morgon het stokje over van Patrick Sayer. Morgon is al tien jaar lid van de directie bij het bedrijf.

Groupe Casino gaat online samenwerken met Ocado

28/11/2017

De Franse supermarktgroep Casino heeft een samenwerking ondertekend met de Britse online retailer Ocado. Casino zal de infrastructuur van de Britten gebruiken om zijn eigen online shops te laten groeien.

Conforama lanceert nieuwe Maison Dépôt in Rijsel

23/11/2017

In de buurt van Rijsel stelt het Franse Conforama de jongste telg in de familie voor: Maison Dépôt. Met een scherp geprijsde mix van meubilair, decoratie en elektrotoestellen hoopt de nieuwe koopjesexpert ook Belgische dagjesmensen aan te trekken.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top