Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

De Nederlandse webshopreus Coolblue zoekt vertalers om "ervoor te zorgen dat we klaar zijn om de wereld te veroveren". Op de vacaturesite Werken bij Coolblue is immers niet alleen sprake van een vertaler Frans, zoals elders wordt gemeld.

"Franstalige klanten blij maken"

De opening van een fysieke winkel in Zaventem in september 2016 (foto) bracht Coolblue al heel dicht bij de taalgrens, en in die vestiging worden nu ook al Franstalige klanten geholpen. Nu blijkt echter dat de zoektocht naar medewerkers voor anderstalige webshopversies effectief in gang gezet is. De vacaturewebsite Werken bij Coolblue zoekt immers onder andere naar een "woordverwonderaar" en copywriter Frans.

 

"Het klopt dat we op zoek zijn naar Franstalige collega’s. Coolblue is één van de grootste online retailers van België en we leveren ook vandaag al in heel het land. Om onze Franstalige klanten blij te maken, zijn we op zoek naar Franstalige woordverwonderaars om onder andere onze bekende blauwe doos van Franse grapjes te voorzien", reageert Matthias de Clercq, manager van Coolblue België.

 

Niet alleen Frans

Daarnaast is het Rotterdamse bedrijf ook op zoek naar een "vertaalbaas", waarvan de vacature expliciet zegt dat de huisstijl "door alle vertalingen" moet lopen. Of dit betekent dat er binnenkort ook een Engelstalige of Duitstalige versie zit aan te komen, kon onze redactie nog niet achterhalen. Enkele jaren geleden liet 'einddbaas' Pieter Zwart in een interview al wel verstaan dat de eerste vreemde taal de grootste stap is: als het interne systeem eenmaal in orde gemaakt is om van één naar twee talen te gaan, is de stap naar drie of vier veel kleiner, klonk het toen.

 

Een echte verrassing is de nieuwe stap dan ook helemaal niet: in december liet het bedrijf - in de marge van de aankondiging dat de honderden aparte webwinkels verdwijnen - al weten dat "het grootste deel van het werk al achter ons ligt".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Back to top