Coolblue gaat bezorgen vanuit meer hubs

Coolblue gaat bezorgen vanuit meer hubs

Coolblue wil zijn thuisbezorgservice van witgoed verder uitbreiden en zoekt hubs rond Amsterdam en Delft. Enkele weken geleden openden uitleverpunten bij Utrecht, Oostzaan en Delfgauw.

 

Rijden met vijftig busjes  

Coolblue begon begin dit jaar met vijftien busjes met thuisbezorgen in Noord-Brabant en een deel van Limburg. De service was hiervoor vier maanden in Tilburg getest. Eind dit jaar wil Coolblue met vijftig bezorgbusjes door heel Nederland rijden.

 

Coolblue hanteert voor de bezorgdienst een tijdvak van zestig minuten. De webwinkel stuurt de klant een sms met de levertijd en belt deze een half uur voor de levering om na te gaan of hij thuis is. De klant kan de bezorgers daarnaast realtime volgen via een track & trace-code.

 

De webwinkel biedt producten op het gebied van witgoed, elektronica en wonen, maar houdt de bezorging voorlopig bij witgoed. Wellicht volgen op termijn andere productcategorieën. Coolblue werkt hiervoor nu samen met PostNL.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Back to top