Coolblue laat klanten zelf bezorgmoment bepalen

Coolblue laat klanten zelf bezorgmoment bepalen

Wie witgoed bestelt bij Coolblue, kan voortaan zelf kiezen in welk tijdvak de bestelling geleverd zal worden. Het e-commercebedrijf introduceert de nieuwe dienst vanaf vandaag in Nederland en midden april in België.

 

3 tijdvakken

Klanten die witgoed bestellen bij Coolblue, zullen tijdens het bestellen kunnen kiezen uit drie bezorgtijdvakken: ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds. De avond vóór de dag van levering weten klanten reeds binnen welk uur hun bestelling geleverd zal worden. En op de dag zelf ontvangen ze een SMS met de bezorgtijd. Bovendien worden ze een half uur voor de bezorging ook nog opgebeld.

 

"Als je een wasmachine wilt bestellen, is je oude vaak net kapot gegaan. Je hebt snel een nieuwe nodig, maar dan wel wanneer het jou goed uitkomt. Daarom kunnen onze klanten vanaf vandaag zelf het bezorgmoment kiezen. Ze weten precies hoe laat we komen en hoeven niet meer de hele dag vrij te nemen. Zo kunnen we nog meer klanten blij maken,” zegt topman Pieter Zwart in een persbericht.

 

Last mile

De nieuwe dienstverlening komt er op dit moment enkel voor witgoed. Producten als wasmachines en diepvriezers levert Coolblue immers helemaal zelf en het e-commercebedrijf is hiervoor dus niet afhankelijk van partners. Bovendien kan het bedrijf door de maatregel beter verzekeren dat er ook iemand thuis zal zijn op het moment van levering.

 

Coolblue start vandaag met de nieuwe service in Nederland. Vanaf half april zullen ook Belgische klanten hun bezorgmoment kunnen kiezen.