Coolblue start Vlaamse tv-campagne | RetailDetail

Coolblue start Vlaamse tv-campagne

Coolblue start Vlaamse tv-campagne

De Nederlandse online retailer Coolblue is gisteren gestart met zijn eerste Vlaamse tv-campagne. In Nederland kwam het in januari al op de proppen met een eerste reclamecampagne op de televisie.

Beloftes waarmaken

"We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mond-reclame," zegt Jeroen Van Camp, woordvoerder van Coolblue België. "Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame."


Coolblue heeft lang gewacht voor het met reclame op tv begon, naar eigen zeggen omdat de crosschannelretailer zeker wilde zijn dat het alle beloftes die het doet, ook kan waarmaken. De focus ligt dan ook vooral op snelle leveringen en een hoge klantentevredenheid.


"Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op de Vlaamse tv, voor miljoenen kijkers, de broek lieten zakken. Dan moet je wel heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens - bovenop een toch al snelle groei - nog meer klanten bij komen. 'Zaterdag besteld, zondag in huis', bijvoorbeeld, durven we nu vol vertrouwen op tv te schreeuwen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.