Darty lanceert reparatie-abonnement

Darty lanceert reparatie-abonnement

Omdat de consument steeds gevoeliger wordt voor verspilling, biedt elektroketen Darty zijn klanten een reparatieservice aan voor grote huishoudapparaten. Gedurende de hele periode waarin er wisselstukken beschikbaar zijn, zal het apparaat dan 'gratis' hersteld worden.

 

Minstens zeven jaar

De nieuwe dienstverlening kreeg de naam Darty Max en is eigenlijk een onderhoudscontract voor grote huishoudtoestellen zoals vaatwassers, koelkasten en wasmachines. Tegen een maandelijkse vergoeding van 9,99 euro zal het apparaat bij eventuele defecten gratis hersteld worden en dit zolang er reserveonderdelen beschikbaar zijn. Op dit moment bedraagt die termijn minimum zeven jaar.

 

Consumenten kunnen zelfs voor toestellen die niet bij Darty aangekocht werden, gebruik maken van de nieuwe dienst. Ze moeten dan wel eerst een registratiekost van 59 euro betalen. Wanneer een herstelling mislukt, ontvangt de klant een aankoopbon van de keten. Die tegemoetkoming geldt wél enkel voor apparaten die gekocht werden bij Darty.

 

"We blijven ook de klassieke garantieverlenging aanbieden, omdat sommige klanten er erg aan gehecht zijn", zegt Régis Koenig, directeur servicebeleid, aan La Croix. "Maar Darty MAX is uiteindelijk interessanter. Volgens onze servicedienst is de gemiddelde levensduur van een groot apparaat ongeveer acht jaar."

 

Darty zegt bij de samenstelling van het assortiment steeds meer rekening te houden met duurzaamheid en de mate waarin toestellen hersteld kunnen worden. Met het nieuwe reparatie-abonnement hoopt de elektroketen natuurlijk ook de klantentrouw te verhogen.