Darty verkocht al 30.000 "geconnecteerde buttons"

Darty verkocht al 30.000 "geconnecteerde buttons"

De Franse elektroketen Darty heeft naar eigen zeggen al 30.000 'boutons connectés' verkocht, een knop waarmee je thuis binnen de minuut een medewerker van de elektroketen aan de lijn kunt krijgen.

"Mensen zijn dit soort van service niet meer gewend"

"Een logisch verlengstuk van ons engagement en onze akte van vertrouwen", zo noemde Darty-topman Régis Schultz de fysieke contactknop waarmee klanten draadloos contact kunnen zoeken met de helpdesk. "Innovatief maar nutteloos. En dat terwijl de klassieke naverkoopdienst van Darty gratis is", zo had de Franse consumentenvereniging Que Choisir het nieuwe gadget bij lancering nog omschreven.

 

De Franse consument denkt daar duidelijk anders over: nauwelijks een half jaar na de lancering heeft Darty al 30.000 stuks verkocht van de 'intelligente knop', die zowel in een fysieke versie (voor op de koelkast of magnetron bijvoorbeeld, kostprijs: 25 euro) als in digitaal formaat (een app voor op de smartphone) bestaat. Maandelijks betaalt de klant bovendien 3 of 8 (voor de premiumversie) euro voor de dienst.

 

Vincent Gufflet, directeur naverkoop bij Darty, is allesbehalve verbaasd over de cijfers: "Iemand die meteen terugbelt: geen wachttijden, geen computerstem maar een echte raadgever aan de andere kant van de lijn, iemand die uw naam, uw aankoophistoriek en zelfs uw vorige telefoontjes kent. Iemand die niet inhaakt alvorens uw probleem opgelost is. De mensen zijn dit soort van service niet meer gewend; er gaat een magisch effect van uit."

 

Gesterkt door dit succes broedt Darty intussen al op een vervolg, dat voorlopig 'voorspellend onderhoud' werd gedoopt: de keten wil de klant nu proactief gaan benaderen op het moment dat bepaalde toestellen die hij in huis heeft, technologisch verouderd zijn en dus stilaan aan vervanging toe. Lees: alvorens die klant er zelfs maar aan denkt om naar een concurrerende elektrowinkel te stappen...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Vanden Borre start werken aan gezamenlijk distributiecentrum

17/01/2018

In Willebroek gaan de werken aan een nieuw distributiecentrum voor Fnac en Vanden Borre van start. Het is de volgende stap in de integratie van de twee ketens, die sinds de fusie van Darty en Fnac tot dezelfde groep behoren.

Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Back to top