Domo wordt 30 jaar en schakelt versnelling hoger

Domo wordt 30 jaar en schakelt versnelling hoger

Domo, het grootste Belgische merk in kleine huishoudtoestellen, blaast vandaag dertig kaarsjes uit. Bij die gelegenheid ontvouwt het bedrijf forse groeiplannen: het schakelt een versnelling hoger in Frankrijk en breidt zijn gamma uit met een nieuw merk.

Licentiedeal met Boretti

Met een omzet van vijftig miljoen euro per jaar is Domo in die tijd uitgegroeid tot het grootste Belgische merk van kleine huishoudelektro. In eigen land is het kind aan huis bij grote winkelketens als Krëfel, MediaMarkt, Vanden Borre, Carrefour, Eldi, Blokker en tal van andere elektrozaken.

 

Bovendien is Domo almaar actiever buiten de landsgrenzen, met eigen verkoopagentschappen in Nederland, Duitsland en sinds een paar weken ook in Frankrijk. “We hebben zopas in het Franse Mulhouse een eigen agentschap opgericht met drie medewerkers. Die moeten onze groei op de Franse markt nog versnellen”, zegt CEO Wim De Voeght in Het Nieuwsblad. Ook in Tsjechië, ­Zwitserland, Oostenrijk, Spanje en IJsland zijn de toestellen van Domo op de markt. De export is intussen al goed voor 35% van de omzet.

 

Domo betreedt dit najaar ook volop de markt van de grote huishoudelektro, zegt de CEO, wiens vader het bedrijf in 1986 oprichtte. “En daarnaast lanceren we ook een nieuwe lijn in samenwerking met Boretti, de specialist van gasfornuizen en barbecues. We gaan, onder het merk Boretti, een gamma kleine keukentoestellen op de markt brengen die zich iets boven Domo positioneren.”

 

Het Domo-gamma telt intussen al een 300-tal producten - ontworpen en ontwikkeld in België, maar geproduceerd in China - en elk jaar zitten er zo’n 30 à 40 in de pijplijn, aldus nog De Voeght. Bij Domo, dat zijn hoofdzetel (met een 17.000 m² grote opslaghal) in Herentals heeft, werken 47 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Back to top