Electrolux overtreft de verwachtingen

Electrolux overtreft de verwachtingen

De Zweedse producent van huishoudapparatuur Electrolux heeft in het eerste kwartaal betere resultaten kunnen voorleggen dan werd voorspeld door analisten. Al was dat te danken aan positieve wisselkoersen, want het bedrijf zag zijn winst flink terugvallen.

Kleine jaargroei verwacht

De omzet van Electrolux steeg met 13,5 procent naar 29,1 miljard kroon (3,1 miljard euro). Die stijging was volledig te danken aan wisselkoerseffecten, want op basis van gelijke wisselkoersen zou de omzet met 0,5 procent gedaald zijn.

 

In de eerste drie maanden van 2015 wist Electrolux zo een nettowinst van 339 miljoen kroon (36 miljoen euro) te behalen, zowat een kwart minder dan een jaar eerder. De operationele winst daalde zelfs met 29 procent naar 516 miljoen kroon (55 miljoen euro). Toch doet Electrolux het nog beter dan de verwachtingen van analisten, die een operationele winst van 336 miljoen kroon (35,9 miljoen euro) hadden voorspeld.

 

Electrolux verwacht dat het dit jaar in Europa een groei van 2 procent zal kennen, terwijl het in Noord-Amerika een groei van rond de 3 procent voorspelt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Back to top