Electrolux ziet heil in Uber voor wasmachines | RetailDetail

Electrolux ziet heil in Uber voor wasmachines

Electrolux ziet heil in Uber voor wasmachines
via shutterstock 523192573

De Zweedse elektrogigant Electrolux ziet een ‘Uber voor de was’ wel zitten: consumenten zouden daarbij aan anderen kunnen toestaan dat ze hun wasmachine mee gebruiken.

Iedereen winnaar

Het Uber-idee komt overwaaien uit de taxisector: daar nemen consumenten passagiers die dezelfde richting uit moeten mee in ruil voor een beperkte vergoeding. Waarom dit idee dan niet toepassen in de wasmachinesector, vraagt topman Jonas Samuelson van Electrolux zich af in de Financial Times.  Op het moment dat iemand zijn wasmachine niet gebruikt, kan iemand anders van die capaciteit gebruik maken? Die laatste zou dan voor die enkele wasjes per week niet moeten investeren in een dure wasmachine, en de eigenaar van de wasmachine recupereert een deel van zijn investering.

 

Een concrete project is er evenwel nog niet. Het gaat voorlopig om een los idee.

 

Cybersecurity blijft prangend probleem

Nog in het gesprek gaat Samuelson in op de mogelijkheden van het internet der dingen in de sector van het witgoed, al erkent hij dat online veiligheid een fundamenteel probleem is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

14/03/2018

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

Media Saturn lanceert eerste kassaloze winkel in Oostenrijk

12/03/2018

Saturn opende vandaag Europa's allereerste kassaloze elektronicawinkel in Oostenrijk. De voormalige Metro Group-keten biedt zijn klanten het gebruikelijke advies bij aankoop, maar betalen moet gebeuren via een app.

Online en offline prijzen Media Markt gelijk getrokken

26/02/2018

Ceconomy gaat de online en offline prijzen bij Media Markt en Saturn gelijktrekken. De digitale prijskaarten die al een tijdje te vinden zijn in de winkels maken dat mogelijk, omdat die in real-time kunnen worden aangepast.