Elektrogroep Connect+ krijgt eigen binnenshuis softwarebedrijf | RetailDetail

Elektrogroep Connect+ krijgt eigen binnenshuis softwarebedrijf

Elektrogroep Connect+ krijgt eigen binnenshuis softwarebedrijf

Connect+, de groep achter de elektroformules Brio, Connect IT, Expert en Exellent, sluit een joint venture met softwarebedrijf ABO-service. Zo maakt de West-Vlaamse groep zich naar eigen zeggen klaar voor de omnichannelmarkt.

Joint venture met softwarebureau ABO-Service

ABO-Service is een Oostkamps webdesign- en softwarebureau dat gespecialiseerd is in administratieve computerprogramma's, webshops en websites. “Deze joint venture versterkt onze slagkracht in een zeer snel evoluerende markt. We zien vandaag al dat de omnichannelmarkt een feit is”, verklaart Olivier Lanckriet, CEO van Connect+, de beslissing.

 

Met een eigen softwareontwikkelaar wil Connect+ dan ook voor alle leden een eigen IT-support en-ontwikkeling aanbieden, zowel voor het interne winkel- en stockbeheer als voor het consumentencontact via het internet. “De naadloze overgang garanderen tussen het fysieke winkelbezoek en het online winkelen is niet evident. We willen dat onze klant continu met ons in verbinding is. Voor een individuele vakman is zoiets onbetaalbaar. Met de aanwezigheid van ABO-service binnen onze groep, wordt dat anders. Daar maakt de schaal dat de kostprijs van de nodige software fors daalt.”

 

Voor de aankoop waren al 120 leden van Connect+ klant bij ABO-services. “Er werken vandaag al drie mensen voor ABO-service en we werven meteen nog twee extra mensen aan. Die keuze en de samenwerking met onze eigen IT-afdeling, zorgt voor een grote technologische sprong voorwaarts voor de groep”, besluit Olivier Lanckriet.

 

De activiteiten van ABO-service in Oostkamp verhuizen naar de hoofdzetel van Connect+ in Brugge. De bedragen die gemoeid zijn bij de transactie werden niet vrijgegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.