Elektrogroep Connect+ krijgt eigen binnenshuis softwarebedrijf

Elektrogroep Connect+ krijgt eigen binnenshuis softwarebedrijf

Connect+, de groep achter de elektroformules Brio, Connect IT, Expert en Exellent, sluit een joint venture met softwarebedrijf ABO-service. Zo maakt de West-Vlaamse groep zich naar eigen zeggen klaar voor de omnichannelmarkt.

Joint venture met softwarebureau ABO-Service

ABO-Service is een Oostkamps webdesign- en softwarebureau dat gespecialiseerd is in administratieve computerprogramma's, webshops en websites. “Deze joint venture versterkt onze slagkracht in een zeer snel evoluerende markt. We zien vandaag al dat de omnichannelmarkt een feit is”, verklaart Olivier Lanckriet, CEO van Connect+, de beslissing.

 

Met een eigen softwareontwikkelaar wil Connect+ dan ook voor alle leden een eigen IT-support en-ontwikkeling aanbieden, zowel voor het interne winkel- en stockbeheer als voor het consumentencontact via het internet. “De naadloze overgang garanderen tussen het fysieke winkelbezoek en het online winkelen is niet evident. We willen dat onze klant continu met ons in verbinding is. Voor een individuele vakman is zoiets onbetaalbaar. Met de aanwezigheid van ABO-service binnen onze groep, wordt dat anders. Daar maakt de schaal dat de kostprijs van de nodige software fors daalt.”

 

Voor de aankoop waren al 120 leden van Connect+ klant bij ABO-services. “Er werken vandaag al drie mensen voor ABO-service en we werven meteen nog twee extra mensen aan. Die keuze en de samenwerking met onze eigen IT-afdeling, zorgt voor een grote technologische sprong voorwaarts voor de groep”, besluit Olivier Lanckriet.

 

De activiteiten van ABO-service in Oostkamp verhuizen naar de hoofdzetel van Connect+ in Brugge. De bedragen die gemoeid zijn bij de transactie werden niet vrijgegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top