Exellent pakt uit met mooie groeicijfers

Exellent pakt uit met mooie groeicijfers

Exellent, de Belgische winkelalliantie van zelfstandige elektro-, mobilofonie- en IT-vakhandelaars, heeft op zijn jaarlijkse eXperience-day in Lint een groei van 18% bekendgemaakt. De groep versterkt zo zijn marktaandeel in de nochtans moeilijke markt van de consumentenelektronica.

"E-tailers krijgen stevige concurrentie"

Topman Olivier Lanckriet maakte de mooie groeicijfers bekend ter gelegenheid van de eXperience-day in de Alfacam-studio’s te Lint. Meer dan 120 merken uit de wereld van de consumentenelektronica tonen er de laatste nieuwigheden aan 1500 vakman-specialisten actief op de Belgische markt.

 

"Deze spectaculaire groei wordt gerealiseerd dankzij de unieke positionering van de groep", zegt Lanckriet. "Door die cross-channel positionering van de vakman krijgen de klassieke ketens en de pure online players er een te duchten concurrent bij".

Klant zoekt vertrouwen

Volgens de groep wikt en weegt "de consument in tijden van laagconjunctuur zijn aankopen beter. De klant zoekt vertrouwen. Hij wendt zich in een dergelijke situatie tot de vakman in zijn regio, die vertrouwen inboezemt." Niet voor niets luidt de baseline van Exellent: "de kracht van een keten, de service van een zelfstandige".

 

Exellent nam vorig jaar zijn intrek in een nieuwbouw met 700 m² kantoren en 12.000 m² logistieke ruimte in Brugge. De investering, goed voor 7 miljoen euro, was de grootste in de geschiedenis van Lanckriet nv. In november verwelkomde Exellent nog de aankoop- en marketinggroepering Connect IT uit Antwerpen, waardoor de winkelalliantie er meteen een 50-tal zelfstandige computerspeciaalzaken bij kreeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top