Exellent pakt uit met mooie groeicijfers | RetailDetail

Exellent pakt uit met mooie groeicijfers

Exellent pakt uit met mooie groeicijfers

Exellent, de Belgische winkelalliantie van zelfstandige elektro-, mobilofonie- en IT-vakhandelaars, heeft op zijn jaarlijkse eXperience-day in Lint een groei van 18% bekendgemaakt. De groep versterkt zo zijn marktaandeel in de nochtans moeilijke markt van de consumentenelektronica.

"E-tailers krijgen stevige concurrentie"

Topman Olivier Lanckriet maakte de mooie groeicijfers bekend ter gelegenheid van de eXperience-day in de Alfacam-studio’s te Lint. Meer dan 120 merken uit de wereld van de consumentenelektronica tonen er de laatste nieuwigheden aan 1500 vakman-specialisten actief op de Belgische markt.

 

"Deze spectaculaire groei wordt gerealiseerd dankzij de unieke positionering van de groep", zegt Lanckriet. "Door die cross-channel positionering van de vakman krijgen de klassieke ketens en de pure online players er een te duchten concurrent bij".

Klant zoekt vertrouwen

Volgens de groep wikt en weegt "de consument in tijden van laagconjunctuur zijn aankopen beter. De klant zoekt vertrouwen. Hij wendt zich in een dergelijke situatie tot de vakman in zijn regio, die vertrouwen inboezemt." Niet voor niets luidt de baseline van Exellent: "de kracht van een keten, de service van een zelfstandige".

 

Exellent nam vorig jaar zijn intrek in een nieuwbouw met 700 m² kantoren en 12.000 m² logistieke ruimte in Brugge. De investering, goed voor 7 miljoen euro, was de grootste in de geschiedenis van Lanckriet nv. In november verwelkomde Exellent nog de aankoop- en marketinggroepering Connect IT uit Antwerpen, waardoor de winkelalliantie er meteen een 50-tal zelfstandige computerspeciaalzaken bij kreeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.