Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal | RetailDetail

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal
Shutterstock

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Synergie voor op schema

In Frankrijk en Zwitserland groeide de omzet met 6,4%, net als op het Iberische schiereiland. In de Benelux was de groei kleiner met 3,2%. Op vergelijkbare basis ging de vergelijkbare omzet van de volledige groep er met 5,8% op vooruit. “De sterke prestatie voor dit kwartaal toont aan dat de groep de kwaliteiten heeft om te voldoen aan de noden van de klant”, zegt CEO Enrique Martinez.

 

Daarnaast wil Fnac Darty tegen het einde van het jaar minstens 60% bespaard hebben van de beoogde 130 miljoen euro die de groep tegen het einde van 2018 wil besparen door middel van synergiën na de overname van Darty door Fnac. Eerder ging het bedrijf uit van slechts 50% van dat bedrag tegen het einde van het jaar.

 

In België ging de omzet er het voorbije kwartaal op vooruit dankzij sterke verkoop van witgoed en telefonie. In Nederland blijft de markt moeilijk en is Fnac Darty vooral bezig met het uitrollen van een transformatieplan. Ook online zette Fnac Darty stappen vooruit, zowel bij de eigen websites als op online marktplaatsen. Daarnaast blijft de groep verder uitbreiden: het vorige kwartaal werden er zestien nieuwe winkels geopend, waarvan veertien in franchise. In totaal heeft Fnacy Darty 703 vestigingen, waarvan 189 in franchise.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.