Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal | RetailDetail

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal
Shutterstock

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Synergie voor op schema

In Frankrijk en Zwitserland groeide de omzet met 6,4%, net als op het Iberische schiereiland. In de Benelux was de groei kleiner met 3,2%. Op vergelijkbare basis ging de vergelijkbare omzet van de volledige groep er met 5,8% op vooruit. “De sterke prestatie voor dit kwartaal toont aan dat de groep de kwaliteiten heeft om te voldoen aan de noden van de klant”, zegt CEO Enrique Martinez.

 

Daarnaast wil Fnac Darty tegen het einde van het jaar minstens 60% bespaard hebben van de beoogde 130 miljoen euro die de groep tegen het einde van 2018 wil besparen door middel van synergiën na de overname van Darty door Fnac. Eerder ging het bedrijf uit van slechts 50% van dat bedrag tegen het einde van het jaar.

 

In België ging de omzet er het voorbije kwartaal op vooruit dankzij sterke verkoop van witgoed en telefonie. In Nederland blijft de markt moeilijk en is Fnac Darty vooral bezig met het uitrollen van een transformatieplan. Ook online zette Fnac Darty stappen vooruit, zowel bij de eigen websites als op online marktplaatsen. Daarnaast blijft de groep verder uitbreiden: het vorige kwartaal werden er zestien nieuwe winkels geopend, waarvan veertien in franchise. In totaal heeft Fnacy Darty 703 vestigingen, waarvan 189 in franchise.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Back to top