Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's | RetailDetail

Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's

Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's

SPB, specialist in de ontwikkeling en het beheer van nicheverzekeringen, heeft twee nieuwe contracten gesloten met Fnac België. SPB ontwikkelt en beheert voor haar klanten - naast Fnac zijn dat nog onder meer MediaMarkt, Carrefour, Orange, Gamestop en Toshiba - verzekeringen voor specifieke apparatuur die de betrokken retailers of merken op hun beurt aanbieden aan hun klanten als een extra (betalende) service.

 



Niet aan proefstuk toe

SPB werkt al jarenlang samen met Fnac, zowel in België als in Frankrijk, Italië, Spanje, Zwitserland, Monaco en Portugal. Voor de Franse keten ontwikkelde SPB eerder al succesvolle schade- en diefstalverzekeringen voor telefoontoestellen en draagbare toestellen en beheert het eveneens de garantie “omruilen tegen nieuw” van technologische producten.


En nu zijn er dus twee nieuwe garantieverlengingen bedacht. Met de eerste kan een defecte desktop of laptop tot twee jaar na aankoop worden omgeruild tegen een nieuw identiek model of een model met dezelfde functionaliteiten. De verzekerde krijgt de nieuwe computer dan rechtstreeks thuis bezorgd. De tweede verzekering dekt defecten aan televisies en audio- en videoapparatuur tot drie jaar na aankoop; die defecte toestellen worden hersteld.

Enorme groeimarkt

Hoewel de verkoop van draagbare toestellen tussen 2006 en 2010 in waarde met 25% is gestegen (in volume zelfs met 37%) en de bijbehorende verzekeringen volgens marktonderzoeksbureau Finaccord een bedrag vertegenwoordigen van ongeveer 40 miljoen euro (cijfers voorjaar 2011 in 20 Europese landen), blijft het aantal distributeurs en fabrikanten dat in België verzekeringen aanbiedt bij hun producten al bij al aan de lage kant.


Finaccord verwacht voor 2014 een verdere toename van de verkoop van hightech en een groeiende vraag naar bijbehorende verzekeringen wegens de waarde en de kwetsbaarheid van deze nieuwe technologieën.

Europees marktleider

SPB werkt samen met een honderdtal grote merken en retailers om verzekeringsoplossingen te ontwikkelen en te beheren. SPB verzekert vandaag ruim 9 miljoen draagbare toestellen en is daarmee Europese leider in deze niche.


SPB werd opgericht in 1965 en haalde in 2010 een netto-omzet van 79,2 miljoen euro. De Franse groep is voor 92% in handen van de familie Guian en heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje, Tunesië en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.