Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's

Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's

SPB, specialist in de ontwikkeling en het beheer van nicheverzekeringen, heeft twee nieuwe contracten gesloten met Fnac België. SPB ontwikkelt en beheert voor haar klanten - naast Fnac zijn dat nog onder meer MediaMarkt, Carrefour, Orange, Gamestop en Toshiba - verzekeringen voor specifieke apparatuur die de betrokken retailers of merken op hun beurt aanbieden aan hun klanten als een extra (betalende) service.

 



Niet aan proefstuk toe

SPB werkt al jarenlang samen met Fnac, zowel in België als in Frankrijk, Italië, Spanje, Zwitserland, Monaco en Portugal. Voor de Franse keten ontwikkelde SPB eerder al succesvolle schade- en diefstalverzekeringen voor telefoontoestellen en draagbare toestellen en beheert het eveneens de garantie “omruilen tegen nieuw” van technologische producten.


En nu zijn er dus twee nieuwe garantieverlengingen bedacht. Met de eerste kan een defecte desktop of laptop tot twee jaar na aankoop worden omgeruild tegen een nieuw identiek model of een model met dezelfde functionaliteiten. De verzekerde krijgt de nieuwe computer dan rechtstreeks thuis bezorgd. De tweede verzekering dekt defecten aan televisies en audio- en videoapparatuur tot drie jaar na aankoop; die defecte toestellen worden hersteld.

Enorme groeimarkt

Hoewel de verkoop van draagbare toestellen tussen 2006 en 2010 in waarde met 25% is gestegen (in volume zelfs met 37%) en de bijbehorende verzekeringen volgens marktonderzoeksbureau Finaccord een bedrag vertegenwoordigen van ongeveer 40 miljoen euro (cijfers voorjaar 2011 in 20 Europese landen), blijft het aantal distributeurs en fabrikanten dat in België verzekeringen aanbiedt bij hun producten al bij al aan de lage kant.


Finaccord verwacht voor 2014 een verdere toename van de verkoop van hightech en een groeiende vraag naar bijbehorende verzekeringen wegens de waarde en de kwetsbaarheid van deze nieuwe technologieën.

Europees marktleider

SPB werkt samen met een honderdtal grote merken en retailers om verzekeringsoplossingen te ontwikkelen en te beheren. SPB verzekert vandaag ruim 9 miljoen draagbare toestellen en is daarmee Europese leider in deze niche.


SPB werd opgericht in 1965 en haalde in 2010 een netto-omzet van 79,2 miljoen euro. De Franse groep is voor 92% in handen van de familie Guian en heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje, Tunesië en Zwitserland.

Tags: