Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's

Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's

SPB, specialist in de ontwikkeling en het beheer van nicheverzekeringen, heeft twee nieuwe contracten gesloten met Fnac België. SPB ontwikkelt en beheert voor haar klanten - naast Fnac zijn dat nog onder meer MediaMarkt, Carrefour, Orange, Gamestop en Toshiba - verzekeringen voor specifieke apparatuur die de betrokken retailers of merken op hun beurt aanbieden aan hun klanten als een extra (betalende) service.

 



Niet aan proefstuk toe

SPB werkt al jarenlang samen met Fnac, zowel in België als in Frankrijk, Italië, Spanje, Zwitserland, Monaco en Portugal. Voor de Franse keten ontwikkelde SPB eerder al succesvolle schade- en diefstalverzekeringen voor telefoontoestellen en draagbare toestellen en beheert het eveneens de garantie “omruilen tegen nieuw” van technologische producten.


En nu zijn er dus twee nieuwe garantieverlengingen bedacht. Met de eerste kan een defecte desktop of laptop tot twee jaar na aankoop worden omgeruild tegen een nieuw identiek model of een model met dezelfde functionaliteiten. De verzekerde krijgt de nieuwe computer dan rechtstreeks thuis bezorgd. De tweede verzekering dekt defecten aan televisies en audio- en videoapparatuur tot drie jaar na aankoop; die defecte toestellen worden hersteld.

Enorme groeimarkt

Hoewel de verkoop van draagbare toestellen tussen 2006 en 2010 in waarde met 25% is gestegen (in volume zelfs met 37%) en de bijbehorende verzekeringen volgens marktonderzoeksbureau Finaccord een bedrag vertegenwoordigen van ongeveer 40 miljoen euro (cijfers voorjaar 2011 in 20 Europese landen), blijft het aantal distributeurs en fabrikanten dat in België verzekeringen aanbiedt bij hun producten al bij al aan de lage kant.


Finaccord verwacht voor 2014 een verdere toename van de verkoop van hightech en een groeiende vraag naar bijbehorende verzekeringen wegens de waarde en de kwetsbaarheid van deze nieuwe technologieën.

Europees marktleider

SPB werkt samen met een honderdtal grote merken en retailers om verzekeringsoplossingen te ontwikkelen en te beheren. SPB verzekert vandaag ruim 9 miljoen draagbare toestellen en is daarmee Europese leider in deze niche.


SPB werd opgericht in 1965 en haalde in 2010 een netto-omzet van 79,2 miljoen euro. De Franse groep is voor 92% in handen van de familie Guian en heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje, Tunesië en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

09/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

Medeoprichter MediaMarkt overleden

28/12/2017

Erich Kellerhals, een medeoprichter van elektronicaketen MediaMarkt, is op kerstdag overleden. De Duitser legde in 1979 de basis van wat later zou uitgroeien tot een van de grootste elektroketens wereldwijd. Erich Kellerhals werd 78.

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

26/12/2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

Online drijvende factor voor moederbedrijf Media Markt

19/12/2017

In het boekjaar 2016/2017 is de omzet van CECONOMY, het nieuwe moederbedrijf van Media Markt en Saturn, met 1,3% gegroeid. Daarbij was vooral de online omzet een drijvende factor.

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Back to top