Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's | RetailDetail

Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's

Fnac en SPB Belgium lanceren twee nieuwe verzekeringsprogramma's

SPB, specialist in de ontwikkeling en het beheer van nicheverzekeringen, heeft twee nieuwe contracten gesloten met Fnac België. SPB ontwikkelt en beheert voor haar klanten - naast Fnac zijn dat nog onder meer MediaMarkt, Carrefour, Orange, Gamestop en Toshiba - verzekeringen voor specifieke apparatuur die de betrokken retailers of merken op hun beurt aanbieden aan hun klanten als een extra (betalende) service.

 



Niet aan proefstuk toe

SPB werkt al jarenlang samen met Fnac, zowel in België als in Frankrijk, Italië, Spanje, Zwitserland, Monaco en Portugal. Voor de Franse keten ontwikkelde SPB eerder al succesvolle schade- en diefstalverzekeringen voor telefoontoestellen en draagbare toestellen en beheert het eveneens de garantie “omruilen tegen nieuw” van technologische producten.


En nu zijn er dus twee nieuwe garantieverlengingen bedacht. Met de eerste kan een defecte desktop of laptop tot twee jaar na aankoop worden omgeruild tegen een nieuw identiek model of een model met dezelfde functionaliteiten. De verzekerde krijgt de nieuwe computer dan rechtstreeks thuis bezorgd. De tweede verzekering dekt defecten aan televisies en audio- en videoapparatuur tot drie jaar na aankoop; die defecte toestellen worden hersteld.

Enorme groeimarkt

Hoewel de verkoop van draagbare toestellen tussen 2006 en 2010 in waarde met 25% is gestegen (in volume zelfs met 37%) en de bijbehorende verzekeringen volgens marktonderzoeksbureau Finaccord een bedrag vertegenwoordigen van ongeveer 40 miljoen euro (cijfers voorjaar 2011 in 20 Europese landen), blijft het aantal distributeurs en fabrikanten dat in België verzekeringen aanbiedt bij hun producten al bij al aan de lage kant.


Finaccord verwacht voor 2014 een verdere toename van de verkoop van hightech en een groeiende vraag naar bijbehorende verzekeringen wegens de waarde en de kwetsbaarheid van deze nieuwe technologieën.

Europees marktleider

SPB werkt samen met een honderdtal grote merken en retailers om verzekeringsoplossingen te ontwikkelen en te beheren. SPB verzekert vandaag ruim 9 miljoen draagbare toestellen en is daarmee Europese leider in deze niche.


SPB werd opgericht in 1965 en haalde in 2010 een netto-omzet van 79,2 miljoen euro. De Franse groep is voor 92% in handen van de familie Guian en heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje, Tunesië en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicareus Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekte naar eigen zeggen grote vooruitgang in zijn herstelplan: eind 2018 wil het bedrijf voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen realiseren.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.