Fnac opent tiende Belgische winkel in Aalst

Fnac opent tiende Belgische winkel in Aalst

Morgenochtend opent Fnac in Aalst zijn tiende Belgische winkel. Die is voor een Fnac-vestiging aan de kleine kant (850 m²) en zet dan ook volop in op service bij online bestellingen.

Minder plaats, meer e-commerce

Fnac kiest bewust voor een kleinere vestiging om zo een intrede te kunnen doen in een nieuwe categorie van steden: "Fnac wil zich in de toekomst meer toeleggen op winkels van middelgrote omvang. Dit laat ons toe meer aanwezig te zijn in centrumsteden. Dichter bij onze klanten, waardoor we makkelijker kunnen inspelen op de lokale behoeften van de inwoners de stad", aldus algemeen directeur Dominique Dubald.

 

Na studentenstad Louvain-la-Neuve is Aalst nog maar de tweede kleinere stad waar Fnac neerstrijkt. De Franse keten ziet daar goede redenen voor: "Aalst is geografisch interessant gelegen tussen Brussel en Gent. De kans op kannibalisatie van de andere Fnac-winkels is eerder gering", klinkt het in een persbericht.

 

De nieuwe winkel krijgt een boekenafdeling en een speelgoedafdeling op de eerste verdieping, terwijl op de begane grond entertainmentproducten worden aangeboden (denk aan cd's, dvd's en games, maar ook tablets, computers en fototoestellen). Producten die de Aalsterse winkel niet kan aanbieden door de kleinere oppervlakte, zijn te koop via de webshop van Fnac en kunnen in de winkel worden geleverd.

 

De tiende Belgische winkel is overgens niet de enige mijlpaal voor Fnac: onlangs passeerde de keten de kaap van 200 vestigingen. Daarvan is het grootste deel in thuisland Frankrijk gelegen, maar ook Brazilië, Ivoorkust, Marokko, Portugal, Qatar, Spanje en Zwitserland hebben hun vestigingen van de coöperatieve keten.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top