Game Mania ziet verkoop tweedehandsgames met 40% stijgen

 Game Mania ziet verkoop tweedehandsgames met 40% stijgen

Game Mania verkocht in 2010 bijna de helft méér tweedehandsgames dan het jaar ervoor. De gameketen startte jaren geleden als een van de eerste spelers op de markt met het principe van de ‘used games’. Het was even wachten vooraleer het gegeven goed en wel ingeburgerd raakte, maar nu winnen de tweedehandsgames enorm snel aan populariteit. 

 

Game Mania merkt sinds enige tijd alvast een duidelijke stijging van de verkoop. "In vergelijking met vorig jaar verkopen we 40% meer tweedehandsgames. Met de paasperiode in aantocht verwachten we opnieuw een stijgende verkoop", vertelt Karl Adriaensen, commercieel manager bij Game Mania.

"Even goed én goedkoper"

Adriaensen ziet ook een duidelijke verklaring voor de stijgende verkoop: “Eerst en vooral het prijskaartje. Je kunt heel wat meer gebruikte games kopen voor de prijs van een nieuwe game. Bovendien zijn ze zo goed als nieuw, want van klanten teruggekochte games worden eerst aan een grondige kwaliteitscontrole onderworpen. Al die games zijn gerarandeerd krasvrij, netjes in de originele verpakking en met het originele boekje, maar dan tegen een zeer voordelige prijs.”

 

Ook de uitgevers van de games winnen er echter bij, stelt Game Mania: "Omdat klanten nieuwe games deels kunnen betalen met oude games, winnen ook de uitgevers erbij. De tweedehandsgames geven namelijk een boost aan de nieuwverkoop", besluit Adriaensen.

Daarnaast moeten ook kopers van tweedehandsgame vaak extra betalen voor om een bepaald spel online te kunnen spelen, een tweede reden waarom tweedehandsgames voordelig kunnen zijn voor de uitgevers van games. 

Game Mania verkocht in 2010 bijna de helft méér tweedehandsgames dan het jaar ervoor. De gameketen startte jaren geleden als een van de eerste spelers op de markt met het principe van de ‘used games’. Het was even wachten vooraleer het gegeven goed en wel ingeburgerd raakte, maar nu winnen de tweedehandsgames enorm snel aan populariteit. 

 

Game Mania merkt sinds enige tijd alvast een duidelijke stijging van de verkoop. "In vergelijking met vorig jaar verkopen we 40% meer tweedehandsgames. Met de paasperiode in aantocht verwachten we opnieuw een stijgende verkoop", vertelt Karl Adriaensen, commercieel manager bij Game Mania.

"Even goed én goedkoper"

Adriaensen ziet ook een duidelijke verklaring voor de stijgende verkoop: “Eerst en vooral het prijskaartje. Je kunt heel wat meer gebruikte games kopen voor de prijs van een nieuwe game. Bovendien zijn ze zo goed als nieuw, want van klanten teruggekochte games worden eerst aan een grondige kwaliteitscontrole onderworpen. Al die games zijn gerarandeerd krasvrij, netjes in de originele verpakking en met het originele boekje, maar dan tegen een zeer voordelige prijs.”

 

Ook de uitgevers van de games winnen er echter bij, stelt Game Mania: "Omdat klanten nieuwe games deels kunnen betalen met oude games, winnen ook de uitgevers erbij. De tweedehandsgames geven namelijk een boost aan de nieuwverkoop", besluit Adriaensen.

Daarnaast moeten ook kopers van tweedehandsgame vaak extra betalen voor om een bepaald spel online te kunnen spelen, een tweede reden waarom tweedehandsgames voordelig kunnen zijn voor de uitgevers van games. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Media Markt lanceert volledig nieuw concept

18/04/2017

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Back to top