Game Mania ziet verkoop tweedehandsgames met 40% stijgen

 Game Mania ziet verkoop tweedehandsgames met 40% stijgen

Game Mania verkocht in 2010 bijna de helft méér tweedehandsgames dan het jaar ervoor. De gameketen startte jaren geleden als een van de eerste spelers op de markt met het principe van de ‘used games’. Het was even wachten vooraleer het gegeven goed en wel ingeburgerd raakte, maar nu winnen de tweedehandsgames enorm snel aan populariteit. 

 

Game Mania merkt sinds enige tijd alvast een duidelijke stijging van de verkoop. "In vergelijking met vorig jaar verkopen we 40% meer tweedehandsgames. Met de paasperiode in aantocht verwachten we opnieuw een stijgende verkoop", vertelt Karl Adriaensen, commercieel manager bij Game Mania.

"Even goed én goedkoper"

Adriaensen ziet ook een duidelijke verklaring voor de stijgende verkoop: “Eerst en vooral het prijskaartje. Je kunt heel wat meer gebruikte games kopen voor de prijs van een nieuwe game. Bovendien zijn ze zo goed als nieuw, want van klanten teruggekochte games worden eerst aan een grondige kwaliteitscontrole onderworpen. Al die games zijn gerarandeerd krasvrij, netjes in de originele verpakking en met het originele boekje, maar dan tegen een zeer voordelige prijs.”

 

Ook de uitgevers van de games winnen er echter bij, stelt Game Mania: "Omdat klanten nieuwe games deels kunnen betalen met oude games, winnen ook de uitgevers erbij. De tweedehandsgames geven namelijk een boost aan de nieuwverkoop", besluit Adriaensen.

Daarnaast moeten ook kopers van tweedehandsgame vaak extra betalen voor om een bepaald spel online te kunnen spelen, een tweede reden waarom tweedehandsgames voordelig kunnen zijn voor de uitgevers van games. 

Game Mania verkocht in 2010 bijna de helft méér tweedehandsgames dan het jaar ervoor. De gameketen startte jaren geleden als een van de eerste spelers op de markt met het principe van de ‘used games’. Het was even wachten vooraleer het gegeven goed en wel ingeburgerd raakte, maar nu winnen de tweedehandsgames enorm snel aan populariteit. 

 

Game Mania merkt sinds enige tijd alvast een duidelijke stijging van de verkoop. "In vergelijking met vorig jaar verkopen we 40% meer tweedehandsgames. Met de paasperiode in aantocht verwachten we opnieuw een stijgende verkoop", vertelt Karl Adriaensen, commercieel manager bij Game Mania.

"Even goed én goedkoper"

Adriaensen ziet ook een duidelijke verklaring voor de stijgende verkoop: “Eerst en vooral het prijskaartje. Je kunt heel wat meer gebruikte games kopen voor de prijs van een nieuwe game. Bovendien zijn ze zo goed als nieuw, want van klanten teruggekochte games worden eerst aan een grondige kwaliteitscontrole onderworpen. Al die games zijn gerarandeerd krasvrij, netjes in de originele verpakking en met het originele boekje, maar dan tegen een zeer voordelige prijs.”

 

Ook de uitgevers van de games winnen er echter bij, stelt Game Mania: "Omdat klanten nieuwe games deels kunnen betalen met oude games, winnen ook de uitgevers erbij. De tweedehandsgames geven namelijk een boost aan de nieuwverkoop", besluit Adriaensen.

Daarnaast moeten ook kopers van tweedehandsgame vaak extra betalen voor om een bepaald spel online te kunnen spelen, een tweede reden waarom tweedehandsgames voordelig kunnen zijn voor de uitgevers van games. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Back to top