Gent krijgt nog vóór de zomer zijn Proximus Generation Store

Gent krijgt nog vóór de zomer zijn Proximus Generation Store

De Proximus Generation Store, de conceptwinkel waarmee het mobilofoniemerk van Belgacom aansluiting zoekt bij de hippe doelgroep van 15- tot 35-jarigen, komt nog vóór de zomer naar Gent. En daarna volgt wellicht Antwerpen, zo klinkt het bij Belgacom.

Ontmoetingsruimte

Daarmee krijgt Gent de eerste Vlaamse Generation Store op zijn grondgebied. Want tot nu toe waren er enkel in Louvain-La-Neuve en Luik. Studentensteden, dat klopt. En speciaal voor de jongeren is er in elke Generation Store een heuse lounge waar ze tussen of na de lessen kunnen afspreken. Door van de winkel een ontmoetingsruimte te maken, trekt Proximus de jongeren naar binnen en laat het hen kennismaken met het merk en waar het voor staat. De verkoop volgt dan later vanzelf, zo luidt de redenering.

Let’s Party!

Opvallend in de Generation Store is dat de hele ruimte modulair is opgebouwd. De displaytafels centraal in de zaak kunnen makkelijk worden weggerold, zodat er ruimte ontstaat voor evenementen en andere feestjes waar het jonge volk graag op afkomt.

De Proximus Generation Store, de conceptwinkel waarmee het mobilofoniemerk van Belgacom aansluiting zoekt bij de hippe doelgroep van 15- tot 35-jarigen, komt nog vóór de zomer naar Gent. En daarna volgt wellicht Antwerpen, zo klinkt het bij Belgacom.

Ontmoetingsruimte

Daarmee krijgt Gent de eerste Vlaamse Generation Store op zijn grondgebied. Want tot nu toe waren er enkel in Louvain-La-Neuve en Luik. Studentensteden, dat klopt. En speciaal voor de jongeren is er in elke Generation Store een heuse lounge waar ze tussen of na de lessen kunnen afspreken. Door van de winkel een ontmoetingsruimte te maken, trekt Proximus de jongeren naar binnen en laat het hen kennismaken met het merk en waar het voor staat. De verkoop volgt dan later vanzelf, zo luidt de redenering.

Let’s Party!

Opvallend in de Generation Store is dat de hele ruimte modulair is opgebouwd. De displaytafels centraal in de zaak kunnen makkelijk worden weggerold, zodat er ruimte ontstaat voor evenementen en andere feestjes waar het jonge volk graag op afkomt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Android en iOS verdelen marktaandeel smartphones

17/02/2017

Uit het nieuwste rapport van Gartner blijkt dat Android en iOS vrijwel de volledige smartphonemarkt in handen hebben. Android heeft 81,7% van het marktaandeel, iOS moet het stellen met 17,9% en Blackerry staat officieel op 0,0%.

Omzet- en winstdaling voor Lenovo

16/02/2017

De Chinese elektronicafabrikant Lenovo heeft 2016 afgesloten met een moeilijk kwartaal. Zowel de omzet als de winst ging in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar achteruit, en dat ondanks een stijging van het aantal verkochte (tablet-)pc’s.

Coolblue gaat anderstalige websites lanceren

08/02/2017

De Nederlandse webshopreus Coolblue zoekt vertalers om "ervoor te zorgen dat we klaar zijn om de wereld te veroveren". Op de vacaturesite Werken bij Coolblue is immers niet alleen sprake van een vertaler Frans, zoals elders wordt gemeld.

Facebook krijgt boete van 500 miljoen dollar wegens diefstal

02/02/2017

Facebook is veroordeeld tot een boete van 500 miljoen dollar (460 miljoen euro), nadat het een rechtszaak verloor rond de technologie die wordt gebruikt in de virtualrealityheadset Oculus Rift. Die zou gestolen zijn van ZeniMax.

Krëfel opent nieuw concept in Waterloo

02/02/2017

Winkelketen Krëfel opent in Waterloo de eerste ‘Krëfel on the move’: een tijdelijk verkoopkantoor, dat wordt gebruikt terwijl de eigenlijke winkel in Waterloo volledig wordt gerenoveerd.

Zwakkere yen stuwt Panasonic omhoog

02/02/2017

De Japanse elektronicaproducent Panasonic verwacht dat de verzwakking van de yen het operationele resultaat van zijn lopende boekjaar (tot eind maart) positief zal beïnvloeden. In het derde kwartaal ging de winst er wel op achteruit als gevolg van investeringen.

Back to top