Gent krijgt nog vóór de zomer zijn Proximus Generation Store

Gent krijgt nog vóór de zomer zijn Proximus Generation Store

De Proximus Generation Store, de conceptwinkel waarmee het mobilofoniemerk van Belgacom aansluiting zoekt bij de hippe doelgroep van 15- tot 35-jarigen, komt nog vóór de zomer naar Gent. En daarna volgt wellicht Antwerpen, zo klinkt het bij Belgacom.

Ontmoetingsruimte

Daarmee krijgt Gent de eerste Vlaamse Generation Store op zijn grondgebied. Want tot nu toe waren er enkel in Louvain-La-Neuve en Luik. Studentensteden, dat klopt. En speciaal voor de jongeren is er in elke Generation Store een heuse lounge waar ze tussen of na de lessen kunnen afspreken. Door van de winkel een ontmoetingsruimte te maken, trekt Proximus de jongeren naar binnen en laat het hen kennismaken met het merk en waar het voor staat. De verkoop volgt dan later vanzelf, zo luidt de redenering.

Let’s Party!

Opvallend in de Generation Store is dat de hele ruimte modulair is opgebouwd. De displaytafels centraal in de zaak kunnen makkelijk worden weggerold, zodat er ruimte ontstaat voor evenementen en andere feestjes waar het jonge volk graag op afkomt.

De Proximus Generation Store, de conceptwinkel waarmee het mobilofoniemerk van Belgacom aansluiting zoekt bij de hippe doelgroep van 15- tot 35-jarigen, komt nog vóór de zomer naar Gent. En daarna volgt wellicht Antwerpen, zo klinkt het bij Belgacom.

Ontmoetingsruimte

Daarmee krijgt Gent de eerste Vlaamse Generation Store op zijn grondgebied. Want tot nu toe waren er enkel in Louvain-La-Neuve en Luik. Studentensteden, dat klopt. En speciaal voor de jongeren is er in elke Generation Store een heuse lounge waar ze tussen of na de lessen kunnen afspreken. Door van de winkel een ontmoetingsruimte te maken, trekt Proximus de jongeren naar binnen en laat het hen kennismaken met het merk en waar het voor staat. De verkoop volgt dan later vanzelf, zo luidt de redenering.

Let’s Party!

Opvallend in de Generation Store is dat de hele ruimte modulair is opgebouwd. De displaytafels centraal in de zaak kunnen makkelijk worden weggerold, zodat er ruimte ontstaat voor evenementen en andere feestjes waar het jonge volk graag op afkomt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Media Markt lanceert volledig nieuw concept

18/04/2017

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Back to top