Groei smartphonepenetratie in Nederland vertraagt

Groei smartphonepenetratie in Nederland vertraagt
http://www.shutterstock.com/nl/pic-228460207/

In het vierde kwartaal van 2015 had 85 procent van de Nederlanders een smartphone. Dat is nog steeds een groei ten opzichte van het voorgaande kwartaal, maar de groei lijkt wel stilaan af te vlakken.

 

Nog ruimte bij oudere generatie

Twee jaar geleden had 69 procent van de Nederlanders een smartphone en sindsdien is dat percentage elk kwartaal gestegen, tot 85 procent in het vierde kwartaal van 2015. Dat is wel maar een kleine groei ten opzichte van het derde kwartaal van vorig jaar, toen 84 procent over een smartphone beschikte.

 

De grootste groei kan nog gevonden worden bij de oudere generatie. Van de 12- tot en met 19-jarigen heeft immers 97 procent al een smartphone in handen, terwijl dat bij de groep 70- tot en met 79-jarigen slechts 53 procent is. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper.

 

Ook bij lager opgeleiden licht de smartphonepenetratie iets lager. In die categorie heeft 78 procent een smartphone, terwijl dat bij midden en hoog opgeleiden respectievelijk 87 en 86 procent is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top