Huawei overstijgt 2 miljard dollar omzet in West-Europa

Huawei overstijgt 2 miljard dollar omzet in West-Europa

De Chinese smartphoneproducent Huawei heeft aangekondigd dat de Consumer Business Group in 2015 voor meer dan 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) heeft verkocht in West-Europa. De omzet is in 2015 dan ook met 45 procent gestegen in West-Europa.

Groeiende naamsbekendheid

"Dit succes hangt samen met onze nieuwe bedrijfsstrategie. Die concentreert zich op drie punten. Ten eerste hebben we ons aanbod uitgebreid in het midden- en high-end smartphonesegment. Wij hebben zeer positieve feedback van consumenten ontvangen op onze vlaggenschepen, zoals de P8 en de Mate S. Ten tweede hebben we onze samenwerking met de belangrijkste telecomoperators en partners versterkt, om zo een win-winsituatie voor elke betrokken partij te creëren. Tot slot hebben we de offline winkelervaring uitgebreid en verbeterd voor de eindgebruiker", zegt Richard Ren, CEO van de Consumer Business Group van Huawei West-Europa.


De betere verkoop hangt ook samen met de stijgende naamsbekendheid van Huawei in West-Europa. Uit een onderzoek van het bedrijf zelf blijkt dat ongeveer 64 procent van de West-Europese consumenten weet wie of wat Huawei is. Dat is een stijging van 30 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Back to top