Ice-Watch komt met smartphone en tablet

Ice-Watch komt met smartphone en tablet

Ice-Watch krijgt er op 1 maart een broertje bij: Ice-Phone, een compleet gamma smartphones en een tablet. Het horlogebedrijf sloot daartoe een deal met het Franse CG Mobile, dat ook al smartphones van Hello Kitty en Hugo Boss op de markt bracht.

Samsungs "pimped in France"

Jean-Pierre Lutgen, de Belgische bedenker en eigenaar van Ice-Watch, heeft een licentiedeal gesloten met het Franse CG Mobile, dat smartphones en tablets van Samsung in speciale versies op de markt brengt. Het bedrijf deed dat eerder al voor Hello Kitty en Hugo Boss en wil dat kunstje nog eens overdoen met Ice-Phone. CG Mobile commercialiseert ook gsm- en tabletaccessoires voor merken als Ferrari, Guess, Karl Lagerfeld en Vespa.

 

Het Ice-Phone gamma bestaat uit een budget-smartphone Ice-Mini (in zes kleuren, bijna 100 euro), een grotere smartphone Ice-Forever (bijna 150 euro) en een tablet Ice-Tab (in vier kleuren, bijna 200 euro). In een eerste fase worden er 50.000 stuks geproduceerd voor Frankrijk en België. In ons land zal de Ice-Phone gelanceerd worden samen met Base, de verkoop start vanaf 1 maart.

 

Naar nieuwe merkenrechtzaak?

"We hebben de naam in licentie gegeven en houden het ontwerp en de verpakking wat in het oog, maar de fabricatie noch de distributie is in onze handen. Dat doet onze Franse partner allemaal", zegt Jean-Pierre Lutgen in De Tijd. Dat de Fransen naar Bastogne afzakten, hoeft niet te verbazen: Ice-Watch is een hip merk met meer dan 5 miljoen fans op Facebook. Wel legde topman Lutgen één voorwaarde op: de Ice-Phone moest "hetzelfde DNA bezitten als de Ice-Watch: betaalbaar, kleurrijk, modieus en de touch van silicone."

 

De keuze voor de naam Ice-Phone is enigszins opmerkelijk, omdat Ice-Watch net uit een ander benamingsdispuut komt. Nog geen maand geleden kwam het tot een minnelijke schikking met Swatch, dat de naam Ice-Watch te veel vond lijken op de eigen merknaam. Het is nu afwachten of Apple minder problemen heeft met de gelijkende naam, maar de geschiedenis heeft Ice-Watch alvast niet mee wat dat betreft...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top