Jo De Clercq, verlichtingsspecialist TAO: “Onze schermen moeten zelf kunnen verkopen” | RetailDetail

Jo De Clercq, verlichtingsspecialist TAO: “Onze schermen moeten zelf kunnen verkopen”

Jo De Clercq, verlichtingsspecialist TAO: “Onze schermen moeten zelf kunnen verkopen”

(publireportage) “Voor de presentatie van nieuwe producten waren we op zoek naar professionele schermen. Ze moeten immers aansluiten bij ons imago”, zegt Jo De Clercq van TAO Europe. De verlichtingsspecialist koos voor 22inch-schermen van Samsung.

 

Maak een complexe uitleg overbodig

TAO heeft zijn hoofdzetel in Hongkong, productie en R&D zijn in Shanghai gevestigd en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Aartselaar met bijkomende kantoren in Manchester en Parijs. Het legt zich onder meer toe op geconnecteerde verlichting.

 

“Met ons nieuw merk WiZ bieden we de consument een waaier van mogelijkheden. Wil hij verlichtingspunten die steeds samen branden? Wil hij zijn verlichting kunnen dimmen? Wil hij dat ze op een bepaald moment automatisch aanschakelen? Wilt hij kiezen uit de 64.000 tinten wit licht of uit de 16 miljoen kleuren? Via onze smartphone of tablet kunnen we dat allemaal regelen. We kunnen de regie over de verlichting in onze woning zelfs doorspelen aan een familielid als we op reis zijn of aan de poetsvrouw of de kinderoppas”, zegt Marketing Director Jo De Clercq.

 

Jo De Clercq: “Onze producten zijn eenvoudig in bediening. Toch is het niet altijd makkelijk om dat in een winkel uit te leggen. Daarom hebben we een point-of-sale-concept uitgewerkt waarbij we via een film met ondersteuning van een tekst een wow-effect kunnen oproepen en tegelijkertijd de info over de gebruiksmogelijkheden en de bedieningswijze geven. Die combinatie moet het product als het ware zelf kunnen verkopen, zelfs zonder dat een verkoper intervenieert. We gaan er bovendien vanuit dat een consument zich na het bezoek aan een winkel soms thuis verder informeert.”

 

De POS worden winkel per winkel geïnstalleerd en up-to-date gehouden. “We verkiezen offline te werken omdat we bij de presentatie niet willen afhangen van de kwaliteit van de internetverbinding op een bepaalde plaats. Bovendien werken we in diverse landen, wat het er niet altijd eenvoudiger op maakt en we met het gegeven zitten dat retailers vaak niet wensen dat leveranciers verbindingen over hun IT-netwerk laten lopen.” 

 

Even dacht TAO eraan om te werken met aanraakschermen, maar die piste werd verlaten. “Omdat je dan minder vat hebt op de manier waarop iets overkomt bij de consument. Daarom hebben we ervoor gekozen om alles in herhalingslussen af te spelen.”

 

“Wij hebben samen met Reclameschermen.be verschillende brainstormsessies gehad om tot de beste oplossing te komen. De communicatie via een kwalitatief scherm was fundamenteel en daarom hadden we nood aan expertise.  Reclameschermen.be heeft onze eisen vertaald in enkele oplossingen. Uiteindelijk hebben we voor Samsung gekozen na een grondige vergelijkingsoefening en analyse die voorbereid en gecoördineerd is geweest door Reclameschermen.be.”

 

Optimaliseer de commerciële communicatie en interactie met uw klant

Om de winkelpresentaties tot hun recht te laten komen, koos TAO voor professionele schermen. “De tone of voice moet ook visueel een weerspiegeling zijn van wat je wil uitstralen en bij ons is dat kwaliteit en innovatie”, aldus nog De Clercq. “Bovendien beschikken de digitale schermen van Samsung, waarvoor we uiteindelijk gekozen hebben, over een ingebouwde mediaspeler.”

 

“Vroeger had een scherm de taak om aandacht te trekken. Vandaag is dat veel verruimd. Het scherm is nu de drager van onze boodschap en meteen ook onze verkoper. Door het feit dat we met 22inch-schermen werken, is die aandacht er trouwens sowieso”, zegt De Clerq.

 

“Kleine digitale en interactieve schermen van 10 of 22inch zijn ideale tools om op een meer persoonlijke manier te communiceren met klanten en hun aandacht te vestigen op een specifiek item, een aanbieding of een actie. Shoppers blijven namelijk makkelijker staan bij zo’n kleiner digitaal scherm om de boodschap te lezen. Op die manier kan het winkelend publiek ondersteund worden doordat productinformatie gedeeld wordt op de schappen en rekken, en in het geval van TAO Europe op de POS”, vult Kristof Willems, Key Account Manager bij Samsung aan.

 

“Voorts wilden we een oplossing waarbij de schermen op een mooie manier aan de muur bevestigd konden worden. Daartoe heeft Reclameschermen.be een speciale beugel ontwikkeld die ook nog eens diefstalvertragend werkt. Op die manier kunnen onze mensen er nog vlot bij als ze bepaalde aanpassingen willen doen.”

 

TAO Europe verkoopt zijn WiZ-oplossing via nationale retailers. In België gebeurt dat onder meer via de winkels van Maxeda (Brico, Brico Plan It en Praxis), Hubo of Mediamarkt. “We willen ons verhaal overal op dezelfde manier kunnen vertellen, los van de winkel waar we aanwezig zijn”, aldus nog De Clercq. 

 

Een A-merk straalt positief af op je imago

TAO Europe doet voor de totaaloplossing inclusief beeldschermen, op maat gemaakte beugels, USB-sticks en een kopieerservice om de filmpjes naar de USB-sticks te kopiëren een beroep op Reclameschermen.be, een partnerbedrijf van Samsung.

 

“Voor ons was het belangrijk dat we TAO een kwalitatief scherm konden aanbieden. Dat kenmerkt zich onder andere door uitstekende kijkhoeken, een goede kleurweergave en een hoge helderheid. Winkelomgevingen zijn doorgaans goed verlicht en een gewone TV valt dan nauwelijks op. De Samsung professionele schermen zijn daardoor veel minder afhankelijk van omgevingsinvloeden. Bovendien worden de schermen geleverd door een A-merk en dat straalt ook positief af op het bedrijf. Een mooi product verdient voor zijn presentatie ook een mooi scherm”, zegt Zaakvoerder Bart De Cock.

 

 “De hoge helderheid is inderdaad het belangrijkste kenmerk van onze digitale schermen. Bovendien geven we drie jaar garantie en een service on-site. Bij een defect zorgen we ervoor dat een technieker ter plaatse komt. Door onze omvang kunnen we dat bovendien over heel Europa doen”, vult Kristof Willems van Samsung nog aan.

 

Meer info:

·         Samsung:

  • Kristof Willems
  • 02/256 91 00 
  • k.willems@samung.com


·         Reclameschermen.be

  • Bart De Cock
  • 016/53 50 55
  • bart@reclameschermen.be


·         TAO Europe

  • Jo De Clercq
  • 03/334 04 11
  • jo.declercq@taolight.com

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Filet Pur: Een zwart gat van ongeziene proporties

16/03/2018

Ondanks hun streven naar almaar goedkoper vlees zijn onze supermarkten door de band schandalig duur, leerden we afgelopen week. Zit daar enige logica achter? Lees het onthullende weekoverzicht van RetailDetail Food!

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

14/03/2018

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

Media Saturn lanceert eerste kassaloze winkel in Oostenrijk

12/03/2018

Saturn opende vandaag Europa's allereerste kassaloze elektronicawinkel in Oostenrijk. De voormalige Metro Group-keten biedt zijn klanten het gebruikelijke advies bij aankoop, maar betalen moet gebeuren via een app.

Online en offline prijzen Media Markt gelijk getrokken

26/02/2018

Ceconomy gaat de online en offline prijzen bij Media Markt en Saturn gelijktrekken. De digitale prijskaarten die al een tijdje te vinden zijn in de winkels maken dat mogelijk, omdat die in real-time kunnen worden aangepast.