Keukenspecialist Royal Crown sluit zich aan bij aankoopgroepering Euronics | RetailDetail

Keukenspecialist Royal Crown sluit zich aan bij aankoopgroepering Euronics

Keukenspecialist Royal Crown sluit zich aan bij aankoopgroepering Euronics

Elektro-aankoopgroepering Euronics Belgium heeft een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten met keukenspecialist Royal Crown. Euronics is dankzij de deal vanaf nu verantwoordelijk voor de aankoop van elektro-apparaten voor een klein honderdtal keukenspecialisten in België. De aankoopgroepering zet met de samenwerking vastberaden zijn strategie van consolidatie in de elektronicaretail verder.


Keukenretailer Royal Crown groepeert iets minder dan 100 coöperanten, wat hen een gezamenlijke omzet van 295 miljoen euro oplevert. Euronics Belgium is van haar kant houder van de merken Selexion, Selexion Clix en Euronics, goed voor een totale omzet van 416 miljoen euro en 220 verkooppunten. Sinds kort heeft ook fotospecialist Top Camera zich aangesloten.


Royal Crown wint met de overeenkomst aan aankoopkracht op het gebied van elektro-toestellen, terwijl Euronics Belgium eindelijk zijn doel heeft bereikt om de nummer 1 in België te worden op de markt voor grote elektro-apparaten. De gezamenlijke aankoopkracht van de twee organisaties haalt vandaag namelijk 100 miljoen euro. Behalve voor de aankoop van die producten, behoudt Royal Crown niettemin zijn autonomie.

Elektro-aankoopgroepering Euronics Belgium heeft een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten met keukenspecialist Royal Crown. Euronics is dankzij de deal vanaf nu verantwoordelijk voor de aankoop van elektro-apparaten voor een klein honderdtal keukenspecialisten in België. De aankoopgroepering zet met de samenwerking vastberaden zijn strategie van consolidatie in de elektronicaretail verder.


Keukenretailer Royal Crown groepeert iets minder dan 100 coöperanten, wat hen een gezamenlijke omzet van 295 miljoen euro oplevert. Euronics Belgium is van haar kant houder van de merken Selexion, Selexion Clix en Euronics, goed voor een totale omzet van 416 miljoen euro en 220 verkooppunten. Sinds kort heeft ook fotospecialist Top Camera zich aangesloten.


Royal Crown wint met de overeenkomst aan aankoopkracht op het gebied van elektro-toestellen, terwijl Euronics Belgium eindelijk zijn doel heeft bereikt om de nummer 1 in België te worden op de markt voor grote elektro-apparaten. De gezamenlijke aankoopkracht van de twee organisaties haalt vandaag namelijk 100 miljoen euro. Behalve voor de aankoop van die producten, behoudt Royal Crown niettemin zijn autonomie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.