Keukenspecialist Royal Crown sluit zich aan bij aankoopgroepering Euronics

Keukenspecialist Royal Crown sluit zich aan bij aankoopgroepering Euronics

Elektro-aankoopgroepering Euronics Belgium heeft een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten met keukenspecialist Royal Crown. Euronics is dankzij de deal vanaf nu verantwoordelijk voor de aankoop van elektro-apparaten voor een klein honderdtal keukenspecialisten in België. De aankoopgroepering zet met de samenwerking vastberaden zijn strategie van consolidatie in de elektronicaretail verder.


Keukenretailer Royal Crown groepeert iets minder dan 100 coöperanten, wat hen een gezamenlijke omzet van 295 miljoen euro oplevert. Euronics Belgium is van haar kant houder van de merken Selexion, Selexion Clix en Euronics, goed voor een totale omzet van 416 miljoen euro en 220 verkooppunten. Sinds kort heeft ook fotospecialist Top Camera zich aangesloten.


Royal Crown wint met de overeenkomst aan aankoopkracht op het gebied van elektro-toestellen, terwijl Euronics Belgium eindelijk zijn doel heeft bereikt om de nummer 1 in België te worden op de markt voor grote elektro-apparaten. De gezamenlijke aankoopkracht van de twee organisaties haalt vandaag namelijk 100 miljoen euro. Behalve voor de aankoop van die producten, behoudt Royal Crown niettemin zijn autonomie.

Elektro-aankoopgroepering Euronics Belgium heeft een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten met keukenspecialist Royal Crown. Euronics is dankzij de deal vanaf nu verantwoordelijk voor de aankoop van elektro-apparaten voor een klein honderdtal keukenspecialisten in België. De aankoopgroepering zet met de samenwerking vastberaden zijn strategie van consolidatie in de elektronicaretail verder.


Keukenretailer Royal Crown groepeert iets minder dan 100 coöperanten, wat hen een gezamenlijke omzet van 295 miljoen euro oplevert. Euronics Belgium is van haar kant houder van de merken Selexion, Selexion Clix en Euronics, goed voor een totale omzet van 416 miljoen euro en 220 verkooppunten. Sinds kort heeft ook fotospecialist Top Camera zich aangesloten.


Royal Crown wint met de overeenkomst aan aankoopkracht op het gebied van elektro-toestellen, terwijl Euronics Belgium eindelijk zijn doel heeft bereikt om de nummer 1 in België te worden op de markt voor grote elektro-apparaten. De gezamenlijke aankoopkracht van de twee organisaties haalt vandaag namelijk 100 miljoen euro. Behalve voor de aankoop van die producten, behoudt Royal Crown niettemin zijn autonomie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Media Markt lanceert volledig nieuw concept

18/04/2017

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Back to top