Kodak lanceert nieuwe smartphone

Kodak lanceert nieuwe smartphone

De voormalige fotogrootheid Kodak gaat een nieuwe smartphone lanceren met (uiteraard) focus op de camera. Het bedrijf dat bijna ten onder ging aan de digitale revolutie wil zo de overstap van veel klanten van camera naar smartphone counteren.

Geproduceerd door Bullitt

De Ektra-smartphone heeft een camera van 21 megapixel en een aantal andere snufjes die je normaal gezien enkel op een fototoestel tegenkomt: zo heeft het toestel een fysieke draaiknop, waarmee je snel de instellingen van de camera kan aanpassen. De Ektra lijkt ook meer op een camera dan op een smartphone.

 

Het is maar de vraag of Kodak daarmee de fotografen kan overtuigen om zijn smartphone aan te kopen, aangezien ook merken als Apple en Samsung bij hun duurdere modellen sterk inzetten op de kwaliteit van de camera.

 

De Ektra wordt bovendien niet geproduceerd door Kodak zelf, maar wel door het bedrijf Bullitt, waar het eerder al mee samenwerkte voor de productie van de smartphone Kodak IM5. De Ektra zal eind dit jaar te koop zijn voor 499 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Verkoop Apple blijft in dalende lijn

03/05/2017

In het tweede kwartaal van zijn boekjaar is de verkoop van het aantal iPhones en het aantal iPads bij Apple opnieuw gedaald. Ondanks die cijfers wist het Amerikaanse technologiebedrijf zijn omzet- en winstcijfers toch op te krikken.

Apple onthult nieuw winkelconcept in Dubai

27/04/2017

Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een "plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen". Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Belgen hebben al 2 miljoen klantenkaarten op hun smartphones

20/04/2017

Steeds meer shoppers vervangen de vele plastic klantenkaarten in hun portefeuille door digitale varianten op hun smartphone. Ook reclamefolders worden vaker digitaal geraadpleegd, blijkt uit nieuwe cijfers van BD myShopi. 

Back to top