Kopenhagen krijgt eerste VR-winkel

Kopenhagen krijgt eerste VR-winkel

In het Deense Kopenhagen heeft met Khora de eerste virtual-realitywinkel zijn deuren geopend. Klanten kunnen er niet enkel VR-brillen uittesten en kopen, ze kunnen er ook verschillende virtuele ervaringen beleven.

 

Ook ruimte voor scholen

Khora verkoopt al VR-brillen vanaf een prijs van ongeveer 13 euro, maar biedt ook de mogelijkheid om de toestellen te huren voor een halfuurtje. Daarbij biedt het verschillende ervaringen aan, zodat klanten zelf kunnen proberen hoe 'virtual reality' echt werkt. Zo kunnen ze virtueel Mars bezoeken of een computerspelletje spelen. Het is zelfs mogelijk om een schilderij van Van Gogh in te duiken.

 

“De technologie kan voor alles gebruikt worden. Je kan getransporteerd worden naar een vluchtelingenkamp en rondgeleid worden door een Syrisch meisje, of je kan iemand zijn woonkamer bezoeken”, zegt uitbater Simon Lajboschitz.

 

De winkel zal daarnaast ook ruimte bieden aan VR-startupbedrijven of freelancers. Scholen en bedrijven kunnen er ook op bezoek komen om meer te leren over het potentieel van 'virtual reality' voor opleiding of voor de industrie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Back to top