Krëfel gaat samenwerking aan met Selexion | RetailDetail

Krëfel gaat samenwerking aan met Selexion

Krëfel gaat samenwerking aan met Selexion

Krëfel gaat de inkoop van zijn elektro onderbrengen bij de internationale aankoopgroepering Euronics International. De keuken- en elektroverkoper doet dat door middel van een akkoord met Euronics Belgium, bekend van de ketens Selexion en Selexion Clix.

Verdere consolidatie in elektromarkt

Krëfel zal de aankoop van al zijn elektro-artikelen voortaan organiseren via de internationale aankoopgroepering Euronics International, waarvan Euronics Belgium aandeelhouder is. Beide bedrijven hebben daartoe een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten.

 

De Belgische retailer wil met de overeenkomst aan inkoopkracht winnen op het gebied van elektro-toestellen, terwijl aankooporganisatie met de samenwerking zijn strategie van consolidatie in de elektronicaretail verderzet. Naast de inkoop van elektroproducten behoudt Krëfel evenwel zijn volledige autonomie.

 

Euronics International, met hoofdzetel in het Nederlandse Hoofddorp, centraliseert de aankopen voor meer dan 6.000 onafhankelijke distributeurs van consumentenelektronica. De groepering is actief in 30 landen in Europa en realiseert een omzet van 17,8 miljard euro. Dochterketen Selexion telt 154 verkooppunten.

 

Krëfel telt 76 verkooppunten verspreid over België. Historisch profileerde de keten zich voornamelijk als verkoper van consumentenelektronica (TV, hifi, video, multimedia, foto, telecom en elektro), maar vandaag bezitten grotere verkooppunten eveneens een keukenshowroom.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.