Krëfel gaat samenwerking aan met Selexion

Krëfel gaat samenwerking aan met Selexion

Krëfel gaat de inkoop van zijn elektro onderbrengen bij de internationale aankoopgroepering Euronics International. De keuken- en elektroverkoper doet dat door middel van een akkoord met Euronics Belgium, bekend van de ketens Selexion en Selexion Clix.

Verdere consolidatie in elektromarkt

Krëfel zal de aankoop van al zijn elektro-artikelen voortaan organiseren via de internationale aankoopgroepering Euronics International, waarvan Euronics Belgium aandeelhouder is. Beide bedrijven hebben daartoe een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten.

 

De Belgische retailer wil met de overeenkomst aan inkoopkracht winnen op het gebied van elektro-toestellen, terwijl aankooporganisatie met de samenwerking zijn strategie van consolidatie in de elektronicaretail verderzet. Naast de inkoop van elektroproducten behoudt Krëfel evenwel zijn volledige autonomie.

 

Euronics International, met hoofdzetel in het Nederlandse Hoofddorp, centraliseert de aankopen voor meer dan 6.000 onafhankelijke distributeurs van consumentenelektronica. De groepering is actief in 30 landen in Europa en realiseert een omzet van 17,8 miljard euro. Dochterketen Selexion telt 154 verkooppunten.

 

Krëfel telt 76 verkooppunten verspreid over België. Historisch profileerde de keten zich voornamelijk als verkoper van consumentenelektronica (TV, hifi, video, multimedia, foto, telecom en elektro), maar vandaag bezitten grotere verkooppunten eveneens een keukenshowroom.

Tags: