Krëfel gaat samenwerking aan met Selexion

Krëfel gaat samenwerking aan met Selexion

Krëfel gaat de inkoop van zijn elektro onderbrengen bij de internationale aankoopgroepering Euronics International. De keuken- en elektroverkoper doet dat door middel van een akkoord met Euronics Belgium, bekend van de ketens Selexion en Selexion Clix.

Verdere consolidatie in elektromarkt

Krëfel zal de aankoop van al zijn elektro-artikelen voortaan organiseren via de internationale aankoopgroepering Euronics International, waarvan Euronics Belgium aandeelhouder is. Beide bedrijven hebben daartoe een exclusieve samenwerkingsovereenkomst gesloten.

 

De Belgische retailer wil met de overeenkomst aan inkoopkracht winnen op het gebied van elektro-toestellen, terwijl aankooporganisatie met de samenwerking zijn strategie van consolidatie in de elektronicaretail verderzet. Naast de inkoop van elektroproducten behoudt Krëfel evenwel zijn volledige autonomie.

 

Euronics International, met hoofdzetel in het Nederlandse Hoofddorp, centraliseert de aankopen voor meer dan 6.000 onafhankelijke distributeurs van consumentenelektronica. De groepering is actief in 30 landen in Europa en realiseert een omzet van 17,8 miljard euro. Dochterketen Selexion telt 154 verkooppunten.

 

Krëfel telt 76 verkooppunten verspreid over België. Historisch profileerde de keten zich voornamelijk als verkoper van consumentenelektronica (TV, hifi, video, multimedia, foto, telecom en elektro), maar vandaag bezitten grotere verkooppunten eveneens een keukenshowroom.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top