Makro en Media Markt spreken over samenwerking

Makro en Media Markt spreken over samenwerking

Makro en Media Markt spreken over samenwerking

Makro en Media Markt zijn gestart met de gesprekken rond een mogelijke samenwerking. Daarbij zou Media Markt zijn intrek nemen in de zes Belgische Makro-winkels, waarbij het de controle krijgt over het aanbod consumentenelektronica.

 

Gespecialiseerde partners

Makro had in juni al aangekondigd dat het op zoek ging naar partners om bepaalde productcategorieën te beheren, waarin het zelf niet de capaciteiten heeft om zich te differentiëren. Eén van die partners wordt mogelijk Media Markt, dat consumentenelektronica voor zijn rekening zal nemen.

 

Media Markt heeft immers officieel laten weten dat het interesse heeft om een shop-in-shop te openen in alle filialen van Makro in België. Beide partijen zijn de concrete plannen rond de samenwerking nu aan het uitwerken, met prioriteit voor de vestigingen van Makro in Machelen en Eke.

 

“Makro is ervan overtuigd dat het met Media Markt een extra meerwaarde kan bieden voor haar klanten. Bovendien kunnen de klanten van Media Markt ook aangesproken worden door het vernieuwde concept van Makro, dat zich voortaan zal focussen op drie specialisaties: good food (een buitengewoon assortiment aan kwaliteitsvoeding), party (alles voor het feest) en home (alles voor het huis, gaande van kaarsen tot bakstenen en cement)”, staat te lezen in het persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.