Media Markt lanceert volledig nieuw concept

Media Markt lanceert volledig nieuw concept
Media Markt

Volgende week lanceert elektronicaketen Media Markt een volledig nieuw concept in Wilrijk en Eindhoven. In de nieuwe formule is er onder andere ruimte gemaakt voor een koffiebar. Ook kunnen klanten er nieuwe technologie uittesten. 

Meer beleving

Met het vernieuwde concept wil Media Markt zijn klanten een betere ervaring bieden, waardoor een dagje winkelen er een aangename beleving moet worden. Zo komt er een eettent, een koffiebar met een barista en meerdere zitplekken waar klanten toestellen kunnen uitproberen. Er komt zelfs een salon waar schoonheidsapparaten kunnen worden getest.

 

Daarnaast zijn er ook ruimtes waar bezoekers kunnen deelnemen aan drone racing, games kunnen spelen en virtuele realiteit kunnen uittesten. Alles wordt duidelijk in het werk gesteld om de klant langer in de winkel te houden en om meer producten uit te lichten.

 

De primeur voor het nieuwe concept is vanaf 24 april in Wilrijk en in Eindhoven te vinden. Als het concept aanslaat, dan moet het snel uitgerold worden naar andere filialen.

 

Vliegende auto

Om de lancering van het nieuwe concept te vieren, pakt Media Markt in Eindhoven alvast uit met een fikse primeur. Op de openingsdag zal het immers mogelijk zijn om de PAL-V Liberty Sport, de vliegende auto van Nederlandse makelij, aan te schaffen. In Wilrijk zullen bezoekers onder andere kunnen kennismaken met een robot. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Back to top