Media Markt opent drive-in in Tilburg

Media Markt opent drive-in in Tilburg
Shutterstock

Media Markt heeft in Tilburg een drive-in geopend voor online bestellingen. Klanten die hun bestelling in de winkel willen afhalen, kunnen voortaan een afhaalpunt vinden aan de achterkant van de vestiging.

Meer opties voor klant

Media Markt mikt met de nieuwe service op klanten die weinig tijd hebben of niet aanwezig zijn wanneer producten doorgaans worden geleverd. “Een grote groep van onze klanten is vaak niet thuis op het moment waarop pakketjes bezorgd worden. Zij kiezen liever een eigen moment waarop ze iets komen afhalen. Na het werk bijvoorbeeld, dan hoef je niet de winkel in”, zegt directeur Edward van Lith.

 

Betalen kan voortaan ook bij de drive-in. Bij het afhaalpunt worden ook de 25 best verkochte accessoires aangeboden. Volgens Van Lith kan Media Markt de service eenvoudig aanbieden, omdat de winkels van de keten ook meteen magazijnen zijn, waar 30.000 artikelen steevast op voorraad zijn. “Online bedrijven kunnen dit niet. Naast een grote voorraad heb je ook een fysieke plaats nodig om het af te halen”, zegt hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Betoging zorgt voor tekorten bij Delhaize

15/11/2017

Bij de supermarkten van Delhaize zijn er deze week opnieuw sprake van tekorten, ditmaal vooral op de versafdeling. Dat is het gevolg van een betoging vorige week, waardoor heel wat magazijnpersoneel afwezig was.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Back to top