Media-Saturn zet in op technologie met nieuw concept

Media-Saturn zet in op technologie met nieuw concept

Media-Saturn gaat in Duitsland enkele nieuwe winkels openen waar de focus volledig ligt op technologie. De filialen zullen kleiner zijn dan normaal en zullen vooral ingezet worden in het centrum van drukke steden.

Nieuwe technologieën

De eerste vestigingen van het nieuwe concept zullen te vinden zijn in de Duitse steden Trier en Keulen. De winkeloppervlakte zal er tussen 300 en 700 vierkante meter liggen en er zullen vooral producten zoals wearables en domotica verkocht worden. Het nieuwe concept is voornamelijk geïnspireerd op de Saturn Connect-winkels, die al in Polen te vinden zijn, of Media Markt City in Turkije.


Ook bij andere filialen wil Media-Saturn meer gebruik maken van nieuwe technologieën. Zo wil het een klantenkaart invoeren, die informatie over de klanten verzamelt. Het is dan de bedoeling dat medewerkers in alle winkels klanten kunnen helpen op basis van de informatie op de kaart. Als de klant dan bijvoorbeeld een kabel zoekt voor zijn gsm, kan op basis van die kaart nagegaan worden welk model hij in zijn bezit heeft. De nieuwe klantenkaart zal uitgetest worden bij een aantal filialen in Berlijn.


Tot slot zijn er ook al proefprojecten waarbij klanten hun keuken door middel van 'virtual reality' kunnen samenstellen, terwijl in andere filialen medewerkers dan weer uitgerust zijn met tablets.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Back to top