Merknaam Motorola gaat verdwijnen

Merknaam Motorola gaat verdwijnen

Lenovo heeft besloten om de merknaam Motorola in 2016 te laten verdwijnen. De high-end smartphones die momenteel nog onder die naam worden verkocht, zullen voortaan door het leven gaan als 'Moto by Lenovo'.

Moto by Lenovo

Lenovo heeft besloten om die stap nemen, omdat het al zijn smartphones onder twee merknamen wil verkopen. De duurdere toestellen krijgen de naam 'Moto by Lenovo' opgeplakt, terwijl 'Vibe by Lenovo' gereserveerd is voor de goedkopere smartphones. Dat maakte Rich Osterloh, COO bij Lenovo, bekend tijdens de Consumer Electronics Show in Vegas.


Ook in landen waar momenteel geen smartphones van Lenovo maar wel van Motorola worden verkocht, zal de merknaam Motorola vervangen worden door die van Lenovo. Dat is voornamelijk het geval in Europa. De toestellen met de naam Lenovo waren tot nu toe vooral in Azië te vinden.


Lenovo nam het Amerikaanse Motorola in 2014 voor 2,9 miljard dollar (2,7 miljard euro) van Google. Voorheen was Motorola één van de grootste merken op vlak van mobiele telefoons, maar sinds de opkomst van de smartphone is het bedrijf steeds verder weggegleden. Nu zal de merknaam dus helemaal uit het beeld verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top