Mister Genius opent tweede Vlaamse winkel | RetailDetail

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

"Binnen drie jaar landelijke dekking"

Mister Genius is momenteel met dertien vestigingen aanwezig in Wallonië en Brussel, maar was in Vlaanderen tot nu toe enkel te vinden in Kraainem. Met de nieuwe winkel in Mechelen wordt nu een volgende stap gezet in de expansie richting noorden: binnen drie jaar wil Mister Genius landelijke dekking hebben in België.

 

De keten doet niet enkel herstellingen en onderhoud, maar wil ook de rol van IT-afdeling invullen voor kleine ondernemingen. “Particulieren of kleine ondernemers staan er vaak alleen voor. Voor hen is het vaak zoeken waar ze terecht kunnen wanneer ze een IT- of technologieprobleem hebben,” zegt Jérôme Paquot, verantwoordelijk voor zelfstandige ondernemers en KMO’s bij Mister Genius. “Kleine ondernemingen hebben vaak niet de middelen om een IT-manager aan te werven. Wij kunnen echter die rol voor hen invullen.”

 

"Wij zijn niet zomaar een computerwinkel”, voegt CEO Olivier Olbrechts daar aan toe. “Ons concept is uniek: iedereen kan met zijn informaticaproblemen terecht bij een Mister Genius in de buurt. Voor onze klanten, zowel particulieren, zelfstandigen als KMO’s, willen we de partner zijn die hen bij staat met raad en daad betreffende het gebruik van informaticamateriaal.”

 

Mister Genius heeft de voorbije jaren een gestage groei doorgemaakt: in 2007 haalde de keten een omzet van 500.000 euro, in 2016 was dat al gestegen naar drie miljoen euro. In die periode groeide ook het aantal medewerkers van 5 naar 35.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.