Mister Genius wil binnen drie jaar landelijke dekking | RetailDetail

Mister Genius wil binnen drie jaar landelijke dekking

Mister Genius wil binnen drie jaar landelijke dekking

Mister Genius, de Belgische keten die verschillende IT-diensten onder een dak bundelt, is van plan om binnen drie jaar een landelijke dekking te bekomen in België. Momenteel maakt het werk van de expansie in Wallonië.

 

28 winkels in heel België

Mister Genius opende in een eerste fase al 8 winkels in de regio rond Brussel en onlangs opende het ook nieuwe vestigingen in Waver en Namen. De bedoeling is om in de loop van het jaar nog eens vijf vestigingen te openen in het Franstalige landsgedeelte. Daarna moet Vlaanderen voor de bijl gaan, met als gewenst resultaat binnen drie jaar met tenminste 28 winkels in heel België aanwezig te zijn.

 

Om de groei te ondersteunen mikt Mister Genius voornamelijk op complementariteit van een aantal diensten. Zo is het voornamelijk bekend van de herstellingen van smartphones en computers die het ter plaatste uitvoert, maar Mister Genius biedt ook IT-ondersteuning vanop afstand en ondertussen is de zakelijke dienstverlening goed voor 50 procent van de omzet.

 

Daarbij wil Mister Genius de IT-diensten die voornamelijk voorbehouden zijn voor grote bedrijven ook aanbieden aan kleinere bedrijven. Die aanpak blijkt een succes. In 2007 realiseerde het bedrijf een omzet van 500.000 euro. In 2015 is dat al opgelopen naar 3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Aldi investeert 40 miljoen in Brusselse winkels

26/06/2018

De voorbije jaren investeerde harddiscounter Aldi bijna 30 miljoen in de vernieuwing van zijn Brusselse winkels, maar nu schakelt de keten nog een versnelling hoger: tot 2020 pompt ze nog eens 40 miljoen euro in negen Brusselse projecten.

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.