Nieuwe Airpods van Apple ook niet beschikbaar voor de feestdagen | RetailDetail

Nieuwe Airpods van Apple halen de kerstboom net

Nieuwe Airpods van Apple halen de kerstboom net

Apple zal er dan toch net in slagen om zijn nieuwe Airpods onder de kerstboom te krijgen. De Airpods, de draadloze oortjes die het bedrijf in september aan de wereld toonde, hadden al sinds oktober in de winkels liggen, maar dat is nu uitgesteld tot 20 december.

“Nog een klein beetje tijd nodig”

Begin deze week nog deden geruchten de ronde dat de Airpods zelfs niet voor het einde van het jaar op de markt zouden komen. Apple zei toen dat het nog tijd nodig heeft om het product op orde te krijgen, zodat het aan de consument verkocht kan worden. “We geloven niet in het verschepen van een product voor dat het klaar is”, zegt een woordvoerster van Apple. “We hebben nog een klein beetje tijd nodig voor de Airpods klaar zijn voor onze klanten.”

 

De vertraging zorgde voor flink wat frustratie bij de consument: de nieuwe iPhone 7 heeft immers geen traditionele aansluiting voor een hoofdtelefoon, waardoor gebruikers hun telefoon niet kunnen opladen en tegelijk naar muziek kunnen luisteren, een probleem dat Apple wou wegnemen met de Airpods. De vertraging was bovendien ook een smet op het imago van Apple, dat bekend staat vanwege sterke lanceringen van producten.

 

Om de consumenten - en dan vooral de kerstshoppers - ter wille te zijn, heeft de elektronicareus blijkbaar dan toch besloten de marktintroductie van de Airpods te versnellen. De sterk toegenomen concurrentie op de markt van bluetoothoortjes kan daar evenwel ook voor flink wat tussen zitten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Ceconomy vindt vooral online groei

09/02/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, heeft in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een kleine omzetstijging weten te behalen dankzij een sterkere online verkoop. Zoals verwacht viel de winst wel terug.

Diesel opent eigen namaakwinkel

09/02/2018

Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een ludieke manier gevonden om de strijd aan te gaan met namaakmerken. Het heeft in New York een boetiek geopend waar het zelf ‘namaak’ verkoopt onder de naam Deisel.

Back to top