Nieuwe campagne MediaMarkt stelt plezierbeleving centraal

Nieuwe campagne MediaMarkt stelt plezierbeleving centraal

MediaMarkt lanceert een nieuwe reclamecampagne. Met de nieuwe tagline ‘Jawadde dadde!’ richt de elektronicaketen zich meer dan ooit op de consument. Door in te zetten op plezier, beleving en service wil Mediamarkt het verschil maken.

 

Jawadde dadde!

Na ‘Ik ben toch niet gek?!’ pakt MediaMarkt opnieuw uit met een opvallende slogan: “Jawadde dadde verwijst naar de verwondering van de consument. We moeten hem op onverwachte momenten kunnen verrassen”, verduidelijkt marketingmanager MediaMarkt België Yannick de Bièvre. “Een bezoek aan Mediamarkt moet blijven hangen bij de klanten."

 

De prijs en het aanbod  worden minder een onderscheidende factor, plezier en beleving des te meer. “Consumenten hebben vandaag een uitgebreide keuzemogelijkheid door de ontwikkeling van het internet. Onze prijzen en het assortiment zijn en blijven niettemin belangrijk. Alleen willen we hier voor de consument iets extra aan toevoegen. Het wordt steeds belangrijker om op zijn maat te denken en in te spelen op zijn specifieke noden en behoeften", verduidelijkt COO Belux Michel van Ruth.

 

Service

MediaMarkt wil in de toekomst meer de klemtoon leggen op verrassende en leuke ervaringen voor wie naar de winkel komt. Dit gebeurt overigens al in de flagshipstore in Wilrijk waar klanten bij het kiezen van een koffiemachine eerst kunnen proeven van een cappuccino, gemaakt volgens de regels van de kunst door een echte barista. “Beleving is belangrijk. Mensen zijn niet meer bezig met wat ze kopen, maar des te meer met wat ze ermee kunnen doen”, zegt de Bièvre. “Uit onderzoek is trouwens gebleken dat de Belg steeds meer geld uitgeeft aan ervaringen en niet zozeer aan producten. Vandaar dat we ons ook extra willen gaan toeleggen op deals en promoties. Ik denk maar aan het winnen van voetbaltickets bij de aankoop van een televisie. Op die manier maakt MediaMarkt hun ervaringen ook rijker.”


In de nieuwe strategie van Mediamarkt blijft service een prominente plaats behouden, zowel voor, tijdens als na de verkoop. "Door je gsm bij aankoop te beschermen met een screenproctector wil MediaMarkt vermijden dat je achteraf problemen hebt. Maar we kunnen evengoed je nieuwe televisie thuis komen installeren als je daar zelf de kennis en de tijd niet voor hebt. Op die manier willen we het leven van onze klanten vergemakkelijken. We bieden dus geen product aan, maar noemen het liever een oplossing”, besluit Michel van Ruth.

Tags: