Nieuwe Galaxy stuwt resultaten Samsung | RetailDetail

Nieuwe Galaxy stuwt resultaten Samsung

Nieuwe Galaxy stuwt resultaten Samsung

Het Zuid-Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in het eerste kwartaal van 2016 een goede prestatie neergezet, vooral dankzij de lancering van de nieuwe Samsung Galaxy S7. Dat blijkt uit voorlopige cijfers die Samsung heeft vrijgegeven.

Beter dan verwachtingen

Dankzij de goede verkoop van die nieuwe smartphones steeg de omzet van Samsung met 4% naar 49 biljoen won (37 miljard euro). De operationele winst maakte ook een sprong met 10% naar 6,6 biljoen won (5 miljard euro). Daarmee deed Samsung het een stuk beter dan de verwachtingen van de analisten, die hadden gerekend op een winst van 5,6 biljoen won (4,3 miljard euro).

 

Samsung onthulde de nieuwe versie van de Galaxy in februari en het toestel ging vorige maand in verkoop. Sindsdien verkocht Samsung volgens berekeningen al meer dan 10 miljoen exemplaren van de smartphone. Dat is een stuk meer dan de verwachtingen van 7 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.