Nieuwe Galaxy stuwt resultaten Samsung | RetailDetail

Nieuwe Galaxy stuwt resultaten Samsung

Nieuwe Galaxy stuwt resultaten Samsung

Het Zuid-Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in het eerste kwartaal van 2016 een goede prestatie neergezet, vooral dankzij de lancering van de nieuwe Samsung Galaxy S7. Dat blijkt uit voorlopige cijfers die Samsung heeft vrijgegeven.

Beter dan verwachtingen

Dankzij de goede verkoop van die nieuwe smartphones steeg de omzet van Samsung met 4% naar 49 biljoen won (37 miljard euro). De operationele winst maakte ook een sprong met 10% naar 6,6 biljoen won (5 miljard euro). Daarmee deed Samsung het een stuk beter dan de verwachtingen van de analisten, die hadden gerekend op een winst van 5,6 biljoen won (4,3 miljard euro).

 

Samsung onthulde de nieuwe versie van de Galaxy in februari en het toestel ging vorige maand in verkoop. Sindsdien verkocht Samsung volgens berekeningen al meer dan 10 miljoen exemplaren van de smartphone. Dat is een stuk meer dan de verwachtingen van 7 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Back to top