Nieuwe structuur en nieuwe naam voor EuroSys-winkels

Nieuwe structuur en nieuwe naam voor EuroSys-winkels

Nieuwe structuur en nieuwe naam voor EuroSys-winkels

De acht Limburgse winkels van Selexion EuroSys gaan vanaf begin september door het leven onder de naam Auva. Die naamsverandering komt er omdat de winkels worden afgesplitst van het B2B-segment EuroSys Business Center.

 

Zelfstandig management

“Het EuroSys Business Center kreeg als b2b-poot de afgelopen jaren een sterk eigen managementteam, dat de operationele leiding in handen nam, waarbij ik me uitsluitend nog focus op de strategische krijtlijnen. Ook de retailketen verdient z’n zelfstandigheid met een eigen management om nog sterker in te spelen op de specifieke eigenheid van fysieke winkels voor particulieren en lokale handelszaken of horeca”, zegt oprichter Mark Lens over de opsplitsing.

 

Om die opsplitsing te verwezenlijken, richtte Mark Lens samen met CEO Raf Coomans de nieuwe vennootschap Auva nv op. Daarin worden alle winkels en de vijftig medewerkers van de winkels ondergebracht. De naam Auva is al bekend in Limburg, want het is de merknaam voor de zelfgebouwde pc’s van EuroSys.

 

Samenwerking met Telenet

“Raf en ik hebben elk vijftig procent van de aandelen. Raf staat als CEO in voor de operationele leiding, ik ben investeerder en geef strategisch advies vanuit de raad van bestuur. In een latere fase word ik minderheidsaandeelhouder, waarbij we andere directieleden kansen geven om in het kapitaal te stappen”, aldus Lens over de nieuwe structuur.

 

Om de groei van de keten verder te ondersteunen, wordt ook een samenwerking met Telenet aangegaan. “Vijf van onze winkels zijn al volwaardige Telenet Centers”, licht Raf Coomans toe. “Dit willen we uitbreiden naar onze volledige keten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.