Philips pakt uit met een nieuw logo | RetailDetail

Philips pakt uit met een nieuw logo

Philips pakt uit met een nieuw logo

Elektronicaconcern Philips heeft een nieuw, gemoderniseerd logo en een nieuwe slogan gelanceerd. Volgens bestuursvoorzitter Frans van Houten vormen ze de volgende stap in de transformatie van Philips, dat de laatste jaren een flinke reorganisatie heeft doorgevoerd.

"Innovation & You"

Innovation & You, zo luidt de nieuwe slogan van Philips, die er mee voor moet zorgen dat het bedrijf tegen 2025 zijn bereik kan verdubbelen. Philips hoopt in dat jaar maar liefst 3 miljard mensen met zijn producten te bedienen.

 

Het nieuwe logo grijpt dan weer terug naar het verleden: het is het oude logo, met de bekende sterren, in een modern jasje gegoten. De laatste jaren was dat logo een beetje verdwenen, maar nu komt het terug prominent op alle producten te staan. Het originele logo wordt al sinds 1927 gebruikt.

 

Blijvend investeren in innovatie

Philips is nog steeds bezig met de reorganisatie die het enkele jaren geleden startte. Daardoor zullen er tegen 2015 wereldwijd in totaal 9.000 banen zijn verdwenen bij het bedrijf. Zo wil Philips meer ruimte creëren om nieuwe markten te voorzien van nieuwe producten.

 

Ondertussen blijft Philips wel investeren in innovatie, zoals Frans van Houten benadrukte bij de onthulling van het logo en de slogan: "Innovatie zit in ons DNA. Daarom investeren we jaarlijks 1,8 miljard euro in onderzoek en ontwikkeling. Maar innovatie gaat niet alleen om nieuwe producten, het gaat ook om de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen, die de klant verder helpen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.