Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs | RetailDetail

Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs

Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs

In Japan zijn ze razend populair, en dus willen Pikachu en zijn vriendjes uittesten of ze dat kunstje ook in Europa kunnen overdoen. Nog tot 21 juni bieden Les Halles in Parijs onderdak aan een pop-upwinkel van Pokemon.

Pikachu is gek op Frankrijk

Dat ze bij Nintendo voor Parijs gekozen hebben als hotspot voor hun pop-up, heeft alles te maken met de recentste editie van de populaire reeks, Pokemon X en Y. Het thema van dat spel, dat in oktober 2013 wereldwijd werd gelanceerd, is namelijk schoonheid en de ontwikkelaars zochten daarvoor inspiratie in Frankrijk.

 

"We waren er ons ook van bij het begin van bewust dat de Fransen heel open staan voor de Japanse cultuur. Aangezien het om onze eerste Europese boetiek ging, wilden we dat die door zoveel mogelijk mensen gezien zou worden. Omdat Parijs de drukst bezochte hoofdstad van het continent is, was de keuze dus snel gemaakt", zegt Junichi Masuda, producent en directeur van Pokemon, die luidop droomt van permanente Pokemon Centers in Europa - al zal dat nog niet voor meteen zijn.

 

Beperkt aanbod

De Parijse pop-up verkoopt slechts een selectie van het enorme aanbod aan gadgets en merchandising, in tegenstelling tot de Japanse Pokemon Centers die heuse supermarkten zijn. De allereerste opende in 1998 zijn deuren in Tokio. Intussen zijn er acht vestigingen in Japan.

 

Het duurde tot 2001 alvorens ook buiten Japan een eerste Pokemon Center opende; een primeur die was weggelegd voor New York. Blijkbaar was het succes er echter minder groot dan verwacht, want in 2005 werd de winkel al getransformeerd tot Nintendo-boetiek voor videogames.

 

Voor de fans van Pikachu & co: de Parijse pop-up is nog tot en met 21 juni dagelijks open op de hoek van de rue des Halles en de rue des Déchargeurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ceconomy vindt vooral online groei

09/02/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, heeft in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een kleine omzetstijging weten te behalen dankzij een sterkere online verkoop. Zoals verwacht viel de winst wel terug.

Verzekeraar op één na grootste aandeelhouder Fnac-Darty

08/02/2018

Investeringsfonds Knight Vinke heeft zijn participatie in Fnac-Darty, de fusiegroep die ook de Belgische elektroketen Vanden Borre en de Nederlandse retailer BCC in handen heeft, verkocht aan verzekeringsmakelaar SFAM.

Ondanks tegenvallende verkoop recordwinst voor Apple

02/02/2018

Apple heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar, dat eindigde op 30 december 2017, zijn records qua omzet en winst weten te breken. Toch zijn er ongunstige signalen, want de verkoop van de iPhone bleef onder de verwachtingen.

Computerchips drijvende factor achter recordwinst Samsung

31/01/2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft ook in het vierde kwartaal een recordwinst gehaald, wat het vooral te danken heeft aan de chipdivisie. Daar blijven de prijzen immers erg hoog.

Fnac krijgt nieuwe stek in Gent

24/01/2018

De Gentse Fnac verhuist volgend jaar naar een nieuwe locatie. De winkel blijft wel in de Veldstraat, maar gaat naar een nieuw pand en zal een stuk kleiner zijn dan de huidige vestiging.

Schotse winkel ‘ontslaat’ Pepper-robot

23/01/2018

Een vestiging van de Britse keten Margiotta in Edinburgh heeft na amper een week besloten om een experiment met een Pepper-robot stop te zetten. Klanten zouden de robot verwarrend hebben gevonden.

Back to top