Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs

Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs

In Japan zijn ze razend populair, en dus willen Pikachu en zijn vriendjes uittesten of ze dat kunstje ook in Europa kunnen overdoen. Nog tot 21 juni bieden Les Halles in Parijs onderdak aan een pop-upwinkel van Pokemon.

Pikachu is gek op Frankrijk

Dat ze bij Nintendo voor Parijs gekozen hebben als hotspot voor hun pop-up, heeft alles te maken met de recentste editie van de populaire reeks, Pokemon X en Y. Het thema van dat spel, dat in oktober 2013 wereldwijd werd gelanceerd, is namelijk schoonheid en de ontwikkelaars zochten daarvoor inspiratie in Frankrijk.

 

"We waren er ons ook van bij het begin van bewust dat de Fransen heel open staan voor de Japanse cultuur. Aangezien het om onze eerste Europese boetiek ging, wilden we dat die door zoveel mogelijk mensen gezien zou worden. Omdat Parijs de drukst bezochte hoofdstad van het continent is, was de keuze dus snel gemaakt", zegt Junichi Masuda, producent en directeur van Pokemon, die luidop droomt van permanente Pokemon Centers in Europa - al zal dat nog niet voor meteen zijn.

 

Beperkt aanbod

De Parijse pop-up verkoopt slechts een selectie van het enorme aanbod aan gadgets en merchandising, in tegenstelling tot de Japanse Pokemon Centers die heuse supermarkten zijn. De allereerste opende in 1998 zijn deuren in Tokio. Intussen zijn er acht vestigingen in Japan.

 

Het duurde tot 2001 alvorens ook buiten Japan een eerste Pokemon Center opende; een primeur die was weggelegd voor New York. Blijkbaar was het succes er echter minder groot dan verwacht, want in 2005 werd de winkel al getransformeerd tot Nintendo-boetiek voor videogames.

 

Voor de fans van Pikachu & co: de Parijse pop-up is nog tot en met 21 juni dagelijks open op de hoek van de rue des Halles en de rue des Déchargeurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top