Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs | RetailDetail

Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs

Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs

In Japan zijn ze razend populair, en dus willen Pikachu en zijn vriendjes uittesten of ze dat kunstje ook in Europa kunnen overdoen. Nog tot 21 juni bieden Les Halles in Parijs onderdak aan een pop-upwinkel van Pokemon.

Pikachu is gek op Frankrijk

Dat ze bij Nintendo voor Parijs gekozen hebben als hotspot voor hun pop-up, heeft alles te maken met de recentste editie van de populaire reeks, Pokemon X en Y. Het thema van dat spel, dat in oktober 2013 wereldwijd werd gelanceerd, is namelijk schoonheid en de ontwikkelaars zochten daarvoor inspiratie in Frankrijk.

 

"We waren er ons ook van bij het begin van bewust dat de Fransen heel open staan voor de Japanse cultuur. Aangezien het om onze eerste Europese boetiek ging, wilden we dat die door zoveel mogelijk mensen gezien zou worden. Omdat Parijs de drukst bezochte hoofdstad van het continent is, was de keuze dus snel gemaakt", zegt Junichi Masuda, producent en directeur van Pokemon, die luidop droomt van permanente Pokemon Centers in Europa - al zal dat nog niet voor meteen zijn.

 

Beperkt aanbod

De Parijse pop-up verkoopt slechts een selectie van het enorme aanbod aan gadgets en merchandising, in tegenstelling tot de Japanse Pokemon Centers die heuse supermarkten zijn. De allereerste opende in 1998 zijn deuren in Tokio. Intussen zijn er acht vestigingen in Japan.

 

Het duurde tot 2001 alvorens ook buiten Japan een eerste Pokemon Center opende; een primeur die was weggelegd voor New York. Blijkbaar was het succes er echter minder groot dan verwacht, want in 2005 werd de winkel al getransformeerd tot Nintendo-boetiek voor videogames.

 

Voor de fans van Pikachu & co: de Parijse pop-up is nog tot en met 21 juni dagelijks open op de hoek van de rue des Halles en de rue des Déchargeurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.