Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs | RetailDetail

Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs

Pokemon opent eerste Europese pop-up in Parijs

In Japan zijn ze razend populair, en dus willen Pikachu en zijn vriendjes uittesten of ze dat kunstje ook in Europa kunnen overdoen. Nog tot 21 juni bieden Les Halles in Parijs onderdak aan een pop-upwinkel van Pokemon.

Pikachu is gek op Frankrijk

Dat ze bij Nintendo voor Parijs gekozen hebben als hotspot voor hun pop-up, heeft alles te maken met de recentste editie van de populaire reeks, Pokemon X en Y. Het thema van dat spel, dat in oktober 2013 wereldwijd werd gelanceerd, is namelijk schoonheid en de ontwikkelaars zochten daarvoor inspiratie in Frankrijk.

 

"We waren er ons ook van bij het begin van bewust dat de Fransen heel open staan voor de Japanse cultuur. Aangezien het om onze eerste Europese boetiek ging, wilden we dat die door zoveel mogelijk mensen gezien zou worden. Omdat Parijs de drukst bezochte hoofdstad van het continent is, was de keuze dus snel gemaakt", zegt Junichi Masuda, producent en directeur van Pokemon, die luidop droomt van permanente Pokemon Centers in Europa - al zal dat nog niet voor meteen zijn.

 

Beperkt aanbod

De Parijse pop-up verkoopt slechts een selectie van het enorme aanbod aan gadgets en merchandising, in tegenstelling tot de Japanse Pokemon Centers die heuse supermarkten zijn. De allereerste opende in 1998 zijn deuren in Tokio. Intussen zijn er acht vestigingen in Japan.

 

Het duurde tot 2001 alvorens ook buiten Japan een eerste Pokemon Center opende; een primeur die was weggelegd voor New York. Blijkbaar was het succes er echter minder groot dan verwacht, want in 2005 werd de winkel al getransformeerd tot Nintendo-boetiek voor videogames.

 

Voor de fans van Pikachu & co: de Parijse pop-up is nog tot en met 21 juni dagelijks open op de hoek van de rue des Halles en de rue des Déchargeurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Matthias De Clercq van Coolblue naar Nexxworks

06/07/2018

Matthias De Clercq, de Belgische topman van Coolblue, verlaat het bedrijf om op 17 juli commercieel directeur te worden bij consultancybedrijf Nexxworks.

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.