Positief halfjaar voor AO World

Positief halfjaar voor AO World

De Britse elektronicawebshop AO World heeft er een goed eerste half jaar opzitten. De omzet ging er met een kwart op vooruit en er was ook sprake van winst, nadat het bedrijf over het vorige boekjaar nog verlies maakte.

Investeringen in Duitsland en Nederland

De omzet van AO World groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro). Daarnaast haalde de online verkoper in de periode van april tot en met september een EBITDA van 1,5 miljoen pond (1,75 miljoen euro). Dat positieve cijfer is er vooral dankzij positieve resultaten in het Verenigd Koninkrijk.

 

De internationale markt, met daarbij sinds begin dit jaar ook Nederland, haalde een omzet van 36,2 miljoen pond (42 miljoen euro). Dat is nog maar tien procent van de totale omzet, maar wel een groei van 66,9% ten opzichte van een jaar eerder. Door sterke investeringen in Nederland en Duitsland was er echter wel nog een negatieve EBITDA van 11,6 miljoen pond (-14 miljoen euro).

 

“We hebben vooruitgang geboekt in onze missie om de beste elektronicaretailer van Europa te worden. We hebben onze positie in Europa verstevigd met de opening van een nieuw distributiecentrum in Duitsland en we hebben nieuwe categorieën gelanceerd voor onze klanten in het Verenigd Koninkrijk en Europa”, zegt een toch tevreden CEO John Roberts.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hogere kosten drukken winst Coca-Cola

25/04/2017

The Coca-Cola Company heeft in het eerste kwartaal van 2017 minder winst gemaakt dan een jaar eerder, maar ook de omzet van de frisdrankproducent ging er opnieuw op achteruit. Dat is ondertussen al voor het achtste kwartaal op rij.

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder

25/04/2017

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

Dit is beleving 2.0 volgens Media Markt

24/04/2017

De winkel als pretpark: met een doorgedreven belevingsstrategie countert Media Markt de online concurrentie. In de nieuwe testwinkels in Wilrijk en Eindhoven kunnen shoppers de recentste elektronische snufjes uitproberen.

The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel

24/04/2017

Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.

Danone kampt met dalende volumes

21/04/2017

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20/04/2017

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Back to top