Positief halfjaar voor AO World

Positief halfjaar voor AO World

De Britse elektronicawebshop AO World heeft er een goed eerste half jaar opzitten. De omzet ging er met een kwart op vooruit en er was ook sprake van winst, nadat het bedrijf over het vorige boekjaar nog verlies maakte.

Investeringen in Duitsland en Nederland

De omzet van AO World groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro). Daarnaast haalde de online verkoper in de periode van april tot en met september een EBITDA van 1,5 miljoen pond (1,75 miljoen euro). Dat positieve cijfer is er vooral dankzij positieve resultaten in het Verenigd Koninkrijk.

 

De internationale markt, met daarbij sinds begin dit jaar ook Nederland, haalde een omzet van 36,2 miljoen pond (42 miljoen euro). Dat is nog maar tien procent van de totale omzet, maar wel een groei van 66,9% ten opzichte van een jaar eerder. Door sterke investeringen in Nederland en Duitsland was er echter wel nog een negatieve EBITDA van 11,6 miljoen pond (-14 miljoen euro).

 

“We hebben vooruitgang geboekt in onze missie om de beste elektronicaretailer van Europa te worden. We hebben onze positie in Europa verstevigd met de opening van een nieuw distributiecentrum in Duitsland en we hebben nieuwe categorieën gelanceerd voor onze klanten in het Verenigd Koninkrijk en Europa”, zegt een toch tevreden CEO John Roberts.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jacobs Douwe Egberts maakt opnieuw winst

23/03/2017

Koffie- en theeproducent Jacobs Douwe Egberts (JDE) heeft vorig jaar opnieuw winst weten te maken. Dat is een fikse verbetering ten opzichte van een jaar eerder, toen het bedrijf een verlies van 245 miljoen leidde.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Stabiele resultaten voor Italiaanse groep achter Diesel

21/03/2017

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor&Rolf en Maison Margiela, heeft in 2016 gelijkaardige resultaten neergezet als in 2015. Vlaggenschip Diesel deed het minder goed, maar de premiummerken compenseerden.

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

21/03/2017

Martine Baarschers gaat aan de slag als de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers heeft al heel wat ervaring in die functie bij andere modebedrijven.

Nepartikelen spinnen garen bij groei e-commerce

21/03/2017

Met de opkomst van e-commerce is het produceren en verkopen van nepproducten hand over hand toegenomen. Het kopiëren van producten onder min of meer bekende merknamen is een structureel probleem, stelt Europol.

Gamma opent tweede Brusselse vestiging

20/03/2017

Doe-het-zelfketen Gamma heeft zijn tweede vestiging in Brussel geopend: naast de winkel in Ukkel kunnen de klanten van de keten nu ook terecht in Anderlecht. Daarnaast laat Gamma weten dat de online verkoop sterk in de lift zit.

Back to top