Positief halfjaar voor AO World | RetailDetail

Positief halfjaar voor AO World

Positief halfjaar voor AO World

De Britse elektronicawebshop AO World heeft er een goed eerste half jaar opzitten. De omzet ging er met een kwart op vooruit en er was ook sprake van winst, nadat het bedrijf over het vorige boekjaar nog verlies maakte.

Investeringen in Duitsland en Nederland

De omzet van AO World groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro). Daarnaast haalde de online verkoper in de periode van april tot en met september een EBITDA van 1,5 miljoen pond (1,75 miljoen euro). Dat positieve cijfer is er vooral dankzij positieve resultaten in het Verenigd Koninkrijk.

 

De internationale markt, met daarbij sinds begin dit jaar ook Nederland, haalde een omzet van 36,2 miljoen pond (42 miljoen euro). Dat is nog maar tien procent van de totale omzet, maar wel een groei van 66,9% ten opzichte van een jaar eerder. Door sterke investeringen in Nederland en Duitsland was er echter wel nog een negatieve EBITDA van 11,6 miljoen pond (-14 miljoen euro).

 

“We hebben vooruitgang geboekt in onze missie om de beste elektronicaretailer van Europa te worden. We hebben onze positie in Europa verstevigd met de opening van een nieuw distributiecentrum in Duitsland en we hebben nieuwe categorieën gelanceerd voor onze klanten in het Verenigd Koninkrijk en Europa”, zegt een toch tevreden CEO John Roberts.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top