Positief halfjaar voor AO World | RetailDetail

Positief halfjaar voor AO World

Positief halfjaar voor AO World

De Britse elektronicawebshop AO World heeft er een goed eerste half jaar opzitten. De omzet ging er met een kwart op vooruit en er was ook sprake van winst, nadat het bedrijf over het vorige boekjaar nog verlies maakte.

Investeringen in Duitsland en Nederland

De omzet van AO World groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro). Daarnaast haalde de online verkoper in de periode van april tot en met september een EBITDA van 1,5 miljoen pond (1,75 miljoen euro). Dat positieve cijfer is er vooral dankzij positieve resultaten in het Verenigd Koninkrijk.

 

De internationale markt, met daarbij sinds begin dit jaar ook Nederland, haalde een omzet van 36,2 miljoen pond (42 miljoen euro). Dat is nog maar tien procent van de totale omzet, maar wel een groei van 66,9% ten opzichte van een jaar eerder. Door sterke investeringen in Nederland en Duitsland was er echter wel nog een negatieve EBITDA van 11,6 miljoen pond (-14 miljoen euro).

 

“We hebben vooruitgang geboekt in onze missie om de beste elektronicaretailer van Europa te worden. We hebben onze positie in Europa verstevigd met de opening van een nieuw distributiecentrum in Duitsland en we hebben nieuwe categorieën gelanceerd voor onze klanten in het Verenigd Koninkrijk en Europa”, zegt een toch tevreden CEO John Roberts.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.