Positief halfjaar voor AO World

Positief halfjaar voor AO World

De Britse elektronicawebshop AO World heeft er een goed eerste half jaar opzitten. De omzet ging er met een kwart op vooruit en er was ook sprake van winst, nadat het bedrijf over het vorige boekjaar nog verlies maakte.

Investeringen in Duitsland en Nederland

De omzet van AO World groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 22,9% naar 324,7 miljoen pond (380 miljoen euro). Daarnaast haalde de online verkoper in de periode van april tot en met september een EBITDA van 1,5 miljoen pond (1,75 miljoen euro). Dat positieve cijfer is er vooral dankzij positieve resultaten in het Verenigd Koninkrijk.

 

De internationale markt, met daarbij sinds begin dit jaar ook Nederland, haalde een omzet van 36,2 miljoen pond (42 miljoen euro). Dat is nog maar tien procent van de totale omzet, maar wel een groei van 66,9% ten opzichte van een jaar eerder. Door sterke investeringen in Nederland en Duitsland was er echter wel nog een negatieve EBITDA van 11,6 miljoen pond (-14 miljoen euro).

 

“We hebben vooruitgang geboekt in onze missie om de beste elektronicaretailer van Europa te worden. We hebben onze positie in Europa verstevigd met de opening van een nieuw distributiecentrum in Duitsland en we hebben nieuwe categorieën gelanceerd voor onze klanten in het Verenigd Koninkrijk en Europa”, zegt een toch tevreden CEO John Roberts.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Urban Outfitters haalt weer de verwachtingen niet

17/05/2017

Modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2017 niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Binnen het moederbedrijf van ketens Anthropologie, Free People en Urban Outfiters daalde de vergelijkbare omzet dan ook opnieuw.

Expansie stuwt omzet Spar International

16/05/2017

De omzet van supermarktbedrijf Spar International is in het voorbije boekjaar (voor wisselkoerseffecten) met 4,5% gegroeid naar 33,1 miljard euro. Die groei was onder andere te danken aan de voortdurende expansie van de keten.

Zo boort Amazon steeds nieuwe markten aan

15/05/2017

Ook in categorieën waar e-commerce vandaag nog een bescheiden aandeel heeft, zet Amazon de grote middelen in om snel marktaandeel te veroveren. Meubilair en doe-het-zelf behoren tot de volgende doelwitten. 

E-afval: geen pasklare oplossingen, wel puzzelstukjes

15/05/2017

Flink wat consumentenelektronica ligt nutteloos in ladekastjes of – erger – belandt op de vuilnisbelt. De oplossing: breng de producten en onderdelen zo veel mogelijk in een kringloop. Het kan, maar er is geen "one-size-fits-all"-oplossing. 

Wijs neemt Belgische e-commerce onder de loep

12/05/2017

Als het gaat over e-commerce in België, vallen vaak woorden als ‘achterophinken’, ‘inhaalbeweging’ en ‘voorbeeld Nederland’. Digitaal agentschap Wijs wil de vinger op de zere plek leggen en organiseert een enquête.

Ontex neemt vliegende start in eerste kwartaal

12/05/2017

Het Belgische Ontex, vooral bekend van zijn babyverzorgingsproducten, heeft een sterke start genomen in het eerste kwartaal van het jaar. Zo ging de omzet er bijna een kwart op vooruit en was er groei in elke divisie van het bedrijf.

Back to top