Problemen met logistiek kostten BCC meer dan 3 miljoen euro | RetailDetail

Problemen met logistiek kostten BCC meer dan 3 miljoen euro

Problemen met logistiek kostten BCC meer dan 3 miljoen euro

De problemen die elektronicaketen BCC vorig jaar had met haar informaticasysteem in het distributiecentrum, hebben het bedrijf uiteindelijk 3,5 miljoen euro gekost. Dat blijkt uit het jaarrapport van moederbedrijf Darty.

Betere resultaten voor Darty Group

Onder andere door die problemen steeg het verlies bij BCC vorig jaar met 9,1 miljoen euro. Het is ondertussen al het vierde jaar op rij dat er verlies wordt gemaakt bij de keten. De problemen ontstonden toen BCC zijn logistiek systeem wilde vernieuwen:de implementatie van het nieuwe systeem verliep echter niet goed, waardoor heel wat klanten hun online bestellingen te laat kregen geleverd.

 

Bij het Belgische Vanden Borre waren de resultaten beter, al daalde ook daar de winst lichtjes. Over het hele jaar werd er in België en Nederland een omzet gehaald van 705,5 miljoen euro, een stijging ten opzichte van een jaar eerder. Die groei kwam er vooral dankzij de achttien nieuwe winkels die BCC in februari van 2015 toevoegde: de vergelijkbare omzet daalde dan ook met 3,8%. De online omzet groeide dan weer met 13% en is nu goed voor 14% van de totale omzet.

 

De totale omzet bij Darty, dat onlangs nog een overnamebod van Fnac aanvaardde, groeide met 4,1% naar 3,66 miljard euro. Ook de vergelijkbare omzet steeg met 3,9% en de winst kwam zelfs een kwart hoger uit op 93,1 miljoen euro.

 

“Vandaag laten we een sterk resultaat zien, dat de bekroning is van de Nouvelle Confiance-strategie die in 2012 werd opgezet”, aldus voorzitter van de raad van bestuur, Alan Parker. “Darty bevindt zich nu in een veel sterkere positie dan eerder en kan met vertrouwen naar de toekomst kijken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Back to top