Problemen met logistiek kostten BCC meer dan 3 miljoen euro

Problemen met logistiek kostten BCC meer dan 3 miljoen euro

De problemen die elektronicaketen BCC vorig jaar had met haar informaticasysteem in het distributiecentrum, hebben het bedrijf uiteindelijk 3,5 miljoen euro gekost. Dat blijkt uit het jaarrapport van moederbedrijf Darty.

Betere resultaten voor Darty Group

Onder andere door die problemen steeg het verlies bij BCC vorig jaar met 9,1 miljoen euro. Het is ondertussen al het vierde jaar op rij dat er verlies wordt gemaakt bij de keten. De problemen ontstonden toen BCC zijn logistiek systeem wilde vernieuwen:de implementatie van het nieuwe systeem verliep echter niet goed, waardoor heel wat klanten hun online bestellingen te laat kregen geleverd.

 

Bij het Belgische Vanden Borre waren de resultaten beter, al daalde ook daar de winst lichtjes. Over het hele jaar werd er in België en Nederland een omzet gehaald van 705,5 miljoen euro, een stijging ten opzichte van een jaar eerder. Die groei kwam er vooral dankzij de achttien nieuwe winkels die BCC in februari van 2015 toevoegde: de vergelijkbare omzet daalde dan ook met 3,8%. De online omzet groeide dan weer met 13% en is nu goed voor 14% van de totale omzet.

 

De totale omzet bij Darty, dat onlangs nog een overnamebod van Fnac aanvaardde, groeide met 4,1% naar 3,66 miljard euro. Ook de vergelijkbare omzet steeg met 3,9% en de winst kwam zelfs een kwart hoger uit op 93,1 miljoen euro.

 

“Vandaag laten we een sterk resultaat zien, dat de bekroning is van de Nouvelle Confiance-strategie die in 2012 werd opgezet”, aldus voorzitter van de raad van bestuur, Alan Parker. “Darty bevindt zich nu in een veel sterkere positie dan eerder en kan met vertrouwen naar de toekomst kijken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

Topman Samsung stapt op, ondanks recordwinst

13/10/2017

Het Zuid-Koreaanse Samsung heeft ook in het afgelopen kwartaal een recordwinst gehaald, dankzij sterke prestaties van de chipdivisie. Dat hield een van de drie CEO’s echter niet tegen om op te stappen.

Supermarkten Cru blijven verlies opstapelen

12/10/2017

Cru, de luxe supermarktketen van Colruyt Group, blijft de verliezen opstapelen. De omzet verdubbelde dan wel ten opzichte van een jaar eerder, maar dat kan ook gezegd worden van het operationeel verlies. Dat heeft gevolgen voor de verdere expansie.

Fnac-Darty stelt nieuw directiecomité voor

12/10/2017

Iets meer dan een jaar na de fusie van Fnac en Darty en enkele maanden na de toch wel onverwachte overstap van CEO Alexandre Bompard naar Carrefour heeft de Franse entertainment- en elektrogroep Fnac-Darty zijn nieuwe directiecomité bekendgemaakt.

Back to top