Proximus creëert met Generation Store hip nieuw retailconcept.

Proximus creëert met Generation Store hip nieuw retailconcept.

Proximus, de mobiele telefonieafdeling van Belgacom, lanceert een nieuw retailconcept: de Generation Store. Bewust bedoeld voor een jongerenpubliek, is het een winkelconcept waar beleven en ontdekken in een trendy omgeving centraal staat. Midden december ging de eerste winkel volgens het nieuwe concept open in Luik. Woensdag 2 maart is het de beurt aan Louvain-la-Neuve.

Generation Store voor Gen Y

Het format kwam er nadat ze bij Proximus beseften dat de bestaande Belgacom Centers niet aansluiten bij het unieke shopping profiel van de 15 tot 35-jarigen. Speciaal voor hen creëerde Belgacom retail een alternatief winkelconcept. Voor de realisatie werd retail designbureau Mojo onder de arm genomen.


De traditionele cleane winkelinrichting moet in de Generation Store plaats maken voor een moderne en hippe omgeving, waar de jonge consument vooral technologie en services kan testen en ontdekken. Met de winkelinrichting wordt de sfeer van festivals evenals industrieel minimalisme opgeroepen.

Sociale shoppers

Ook de sociale beleving die voor de doelgroep zo belangrijk is, met name vrienden ontmoeten, krijgt in de winkel een significante plaats. In de lounge van de winkel kunnen jongeren “chillen”, maar eveneens een Photo Boot Webcam als attractie en een bijhorend interactief scherm. Op die manier vindt ook een integratie tussen de offline en de online wereld plaats op de winkelvloer.

 

Proximus, de mobiele telefonieafdeling van Belgacom, lanceert een nieuw retailconcept: de Generation Store. Bewust bedoeld voor een jongerenpubliek, is het een winkelconcept waar beleven en ontdekken in een trendy omgeving centraal staat. Midden december ging de eerste winkel volgens het nieuwe concept open in Luik. Woensdag 2 maart is het de beurt aan Louvain-la-Neuve.

Generation Store voor Gen Y

Het format kwam er nadat ze bij Proximus beseften dat de bestaande Belgacom Centers niet aansluiten bij het unieke shopping profiel van de 15 tot 35-jarigen. Speciaal voor hen creëerde Belgacom retail een alternatief winkelconcept. Voor de realisatie werd retail designbureau Mojo onder de arm genomen.


De traditionele cleane winkelinrichting moet in de Generation Store plaats maken voor een moderne en hippe omgeving, waar de jonge consument vooral technologie en services kan testen en ontdekken. Met de winkelinrichting wordt de sfeer van festivals evenals industrieel minimalisme opgeroepen.

Sociale shoppers

Ook de sociale beleving die voor de doelgroep zo belangrijk is, met name vrienden ontmoeten, krijgt in de winkel een significante plaats. In de lounge van de winkel kunnen jongeren “chillen”, maar eveneens een Photo Boot Webcam als attractie en een bijhorend interactief scherm. Op die manier vindt ook een integratie tussen de offline en de online wereld plaats op de winkelvloer.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top