Proximus creëert met Generation Store hip nieuw retailconcept.

Proximus creëert met Generation Store hip nieuw retailconcept.

Proximus, de mobiele telefonieafdeling van Belgacom, lanceert een nieuw retailconcept: de Generation Store. Bewust bedoeld voor een jongerenpubliek, is het een winkelconcept waar beleven en ontdekken in een trendy omgeving centraal staat. Midden december ging de eerste winkel volgens het nieuwe concept open in Luik. Woensdag 2 maart is het de beurt aan Louvain-la-Neuve.

Generation Store voor Gen Y

Het format kwam er nadat ze bij Proximus beseften dat de bestaande Belgacom Centers niet aansluiten bij het unieke shopping profiel van de 15 tot 35-jarigen. Speciaal voor hen creëerde Belgacom retail een alternatief winkelconcept. Voor de realisatie werd retail designbureau Mojo onder de arm genomen.


De traditionele cleane winkelinrichting moet in de Generation Store plaats maken voor een moderne en hippe omgeving, waar de jonge consument vooral technologie en services kan testen en ontdekken. Met de winkelinrichting wordt de sfeer van festivals evenals industrieel minimalisme opgeroepen.

Sociale shoppers

Ook de sociale beleving die voor de doelgroep zo belangrijk is, met name vrienden ontmoeten, krijgt in de winkel een significante plaats. In de lounge van de winkel kunnen jongeren “chillen”, maar eveneens een Photo Boot Webcam als attractie en een bijhorend interactief scherm. Op die manier vindt ook een integratie tussen de offline en de online wereld plaats op de winkelvloer.

 

Proximus, de mobiele telefonieafdeling van Belgacom, lanceert een nieuw retailconcept: de Generation Store. Bewust bedoeld voor een jongerenpubliek, is het een winkelconcept waar beleven en ontdekken in een trendy omgeving centraal staat. Midden december ging de eerste winkel volgens het nieuwe concept open in Luik. Woensdag 2 maart is het de beurt aan Louvain-la-Neuve.

Generation Store voor Gen Y

Het format kwam er nadat ze bij Proximus beseften dat de bestaande Belgacom Centers niet aansluiten bij het unieke shopping profiel van de 15 tot 35-jarigen. Speciaal voor hen creëerde Belgacom retail een alternatief winkelconcept. Voor de realisatie werd retail designbureau Mojo onder de arm genomen.


De traditionele cleane winkelinrichting moet in de Generation Store plaats maken voor een moderne en hippe omgeving, waar de jonge consument vooral technologie en services kan testen en ontdekken. Met de winkelinrichting wordt de sfeer van festivals evenals industrieel minimalisme opgeroepen.

Sociale shoppers

Ook de sociale beleving die voor de doelgroep zo belangrijk is, met name vrienden ontmoeten, krijgt in de winkel een significante plaats. In de lounge van de winkel kunnen jongeren “chillen”, maar eveneens een Photo Boot Webcam als attractie en een bijhorend interactief scherm. Op die manier vindt ook een integratie tussen de offline en de online wereld plaats op de winkelvloer.

 

Tags: