Proximus creëert met Generation Store hip nieuw retailconcept. | RetailDetail

Proximus creëert met Generation Store hip nieuw retailconcept.

Proximus creëert met Generation Store hip nieuw retailconcept.

Proximus, de mobiele telefonieafdeling van Belgacom, lanceert een nieuw retailconcept: de Generation Store. Bewust bedoeld voor een jongerenpubliek, is het een winkelconcept waar beleven en ontdekken in een trendy omgeving centraal staat. Midden december ging de eerste winkel volgens het nieuwe concept open in Luik. Woensdag 2 maart is het de beurt aan Louvain-la-Neuve.

Generation Store voor Gen Y

Het format kwam er nadat ze bij Proximus beseften dat de bestaande Belgacom Centers niet aansluiten bij het unieke shopping profiel van de 15 tot 35-jarigen. Speciaal voor hen creëerde Belgacom retail een alternatief winkelconcept. Voor de realisatie werd retail designbureau Mojo onder de arm genomen.


De traditionele cleane winkelinrichting moet in de Generation Store plaats maken voor een moderne en hippe omgeving, waar de jonge consument vooral technologie en services kan testen en ontdekken. Met de winkelinrichting wordt de sfeer van festivals evenals industrieel minimalisme opgeroepen.

Sociale shoppers

Ook de sociale beleving die voor de doelgroep zo belangrijk is, met name vrienden ontmoeten, krijgt in de winkel een significante plaats. In de lounge van de winkel kunnen jongeren “chillen”, maar eveneens een Photo Boot Webcam als attractie en een bijhorend interactief scherm. Op die manier vindt ook een integratie tussen de offline en de online wereld plaats op de winkelvloer.

 

Proximus, de mobiele telefonieafdeling van Belgacom, lanceert een nieuw retailconcept: de Generation Store. Bewust bedoeld voor een jongerenpubliek, is het een winkelconcept waar beleven en ontdekken in een trendy omgeving centraal staat. Midden december ging de eerste winkel volgens het nieuwe concept open in Luik. Woensdag 2 maart is het de beurt aan Louvain-la-Neuve.

Generation Store voor Gen Y

Het format kwam er nadat ze bij Proximus beseften dat de bestaande Belgacom Centers niet aansluiten bij het unieke shopping profiel van de 15 tot 35-jarigen. Speciaal voor hen creëerde Belgacom retail een alternatief winkelconcept. Voor de realisatie werd retail designbureau Mojo onder de arm genomen.


De traditionele cleane winkelinrichting moet in de Generation Store plaats maken voor een moderne en hippe omgeving, waar de jonge consument vooral technologie en services kan testen en ontdekken. Met de winkelinrichting wordt de sfeer van festivals evenals industrieel minimalisme opgeroepen.

Sociale shoppers

Ook de sociale beleving die voor de doelgroep zo belangrijk is, met name vrienden ontmoeten, krijgt in de winkel een significante plaats. In de lounge van de winkel kunnen jongeren “chillen”, maar eveneens een Photo Boot Webcam als attractie en een bijhorend interactief scherm. Op die manier vindt ook een integratie tussen de offline en de online wereld plaats op de winkelvloer.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.